Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Njuter av arbetet

Av Sirpa - 21 september 2015 06:11

Valet av arbetsplats är nu utan tvivel den absolut rätta för mig.

Varje dag, ja i stort sett varje tur öser våra gäster beröm över oss och våra härliga bussar.

De tackar och berättar vilken njutning det är att resa med oss.
Vilken härlig komfort i bussen och hur underbart vi kör.

Vilket fint, vänligt, glatt och hjälpsamt bemötande de får.Hur bra information vi ger.
Jag själv älskar ju att se och veta att mina gäster har det bra när de åker med mig.

De skall färdas tryggt, bekvämt och känna sig välkomna och omhändetagna.Från den stund de blir mitt ansvar.

Jag ger också vidare information och hjälp, så långt jag bara mäktar med.
Har ju nya körningar och uppehåll för vilotid att ta hänsyn till också.
Se till att min körtid räcker till.

Det är en balansgång detta, då vi inte har så stora marginaler.
Men det hjälper mina gäster mig med då jag informerar om vilkten av att följa de lagar som råder.
På ett bra och begripligt sätt.
Gärna med lite humor i:)

Sådant fungerar, det vet jag.
Klarar på ett ögonblick att läsa av personen jag har framför mig, för att bemöta denne på bästa sätt.
Har lärt mig det efter alla år av erfaremhet som byggts på i mitt arbetsliv och medmänniska.

Njuter så av att höra vilket bra arbete vi gör:) och då menar jag också Vi för jag vet att vi alla som jobbar för Nettbuss Bus4you gillar det vi gör och ger då också vårt yttersta.

Så vill jag ha det:)
Det skall kännas att jag får en respons på det jag förmedlar och levererar.
Det jag ger får jag åter och många gånger i flerfaldig bemärkelse.
Så härligt!

Är lyhörd på det jag får till mig från gästerna om andras misstag och ur detta får jag också veta vad vi kan göra bättre:)

Det är ingen lek det i jobbar med vi bussförare.
Vi har människors liv i våra händer.
Som i vårt fall under många timmar.
Inte bara våra gäster på bussarna utan också våra medtrafikanter.

Ett bra bemötande är av yttersta vikt när vi rör oss ute.
Även då vi inte är i tjänst.
Vi bär vår uniform med stolthet och är glada över vilka vi är.
Står för det vi gör och levererar vårt bästa.

Finns det någon tvekan om vem man skall åka med??
Bus4you levererar, ler och bjuder på det vi har.
Med glädje, smidighet, bekvämlighet och dessutom miljövänligt.
Med de bussar vi har, det bränsle vi tankar, de färdvägar vi väljer och körning som är mjuk och fin.
Bra priser på detta:)

Kan det bli bättre:)

Välkommen ombord på Bus4you.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards