Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Ledig dag

Av Sirpa - 22 september 2015 06:53

Skönt att vakna till och veta att jag inte måste iväg någonstans.

Katterna som varit mina skötebarn i helgen har fått hem matte och husse så de lär vara glada:)

Tänker på den lustiga känsla jag hade igår då jag ryckte ut och jobbade extra.
Körde två vändor till och från Arlanda och det kändes mer som en nöjestripp bara:) än ett jobb.

Hoppas den känslan aldrig släpper att jobbet är så roligt att det känns som ett nöje.
Hade på mig min nyinköpta uniformskjol och den fick mig att kännas extra fin.
Högklackat och nylonstrumpor gjorde ju inte saken sämre direkt.

Idag har jag tänkt hinna med en mängd sysslor som lagts på hög då jag knappt varit hemma den senaste tiden.

Började morgonen med att ge Titti druvsocker då hon hade början på insulinkänning.
Balansgången är nålfin...
Vi kämpar på så får vi se vart detta leder.Varje dag är en bonusdag med min lilla livskamrat.

Hon hade kissat i sängen bredvid mig så det blev sanering av madrass innan morgonkaffet.
Hennes kiss luktar inget så det blir inte kvar något när jag gjort rent ordentligt.
Min lilla älskling!
Hon visste väl inte riktigt vart hon var någonstans när det blev vimsigt inombords.

Nu mår hon bättre igen och sover tryggt.Fångade upp henne tidigt så det gick över snabbt.

Har börjat packa inför veckoslutet på Öland.Lastar in Titti och grejer på Torsdag eftermiddag efter jobbet.
Åker ner till dotterns och svärsonens husvagn.De kommer också ner senare.
Ser fram emot att få vistas i mitt paradis på hösten:)
Ladda batterierna några dagar, träna och bara må gott.
Sedan skall deras boende plockas ner och husvagnen dras hem till Surahammar.

Bra att vi är tre vuxna som kan jobba med det tillsammans så blir det inte så tungt.
Hoppas vi har solguden med oss, så förtältet kan tas ned torrt.

Nu ska jag in i huset och ladda tvättmaskinen.
Får se hur mycket jag hinner få uträttat idag:)
Gör det jag känner att jag mäktar med...det är ju ändå en ledig dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards