Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Att våga vara kvinnlig

Av Sirpa - 22 september 2015 19:32

Det är någonting som jag lärt mig med åren.
Att våga visa vem jag är, vad jag tycker om.
Hur jag själv vill klä mig vid olika tillfällen.

Jag har tidigare i mitt liv fått lida för att jag visat min kvinnlighet.
Det har ansetts vara utmanande av vissa människor i min närhet och en av orsakerna till att jag blev misshandlad, hånad och kränkt.

Jag försökte efter det att gömma min kvinnlighet.Bar kläder som var neutrala eller sportiga bara.
Inget som framhävde kvinnligheten på något vis.

Åren gick och jag vågade utmana ödet ibland.
Men det satt ändå en spärr i mitt inte som inte tillät att vara så som jag egentligen ville.

Jag vågade inte!
Ville inte bli utsatt för slag och sparkar.
Gömde hellre min kropp i kläder som inget visade.
Mycket svart och gärna täckande,

Nu senaste åren och framförallt det allra senaste året har det lossnat inom mig.
Tack vare en människa som finns i mitt liv som med sitt sätt att vara mot mig, har fått mig att våga prova.

Min kropp är gjord för att bära vackra kläder.
Jag har långa ben och tycker om att gå i högklackat.

Jag har börjat skaffa mig plagg som framhäver min kropp.
Trivs i det:)
Köpte en kjol till min uniform och känner att det var vetkligen jag.
Nylonstrumpor och snygga skor.

Efftekten är underbar!

Jag har nu självkänslan och självförtroendet till att bära snygga sexiga plagg.
Som 56 åring vågar jag äntligen:)

Jag vågar äntligen blomma och stråla fullt ut och det känns toppen.

Jag är kvinna och jag har min fulla rätt att vara kvinnlig.

Jag är stolt över den jag är och det kommer jag att visa resten av mitt liv.

Ta det eller vänd ryggen och gå!!
Jag älskar livet och att blomma ut min livskraft och glöd:)
Ingen tar det ifrån mig någonsin mera!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards