Direktlänk till inlägg 18 oktober 2017

Regnsmatter mot rutan

Av Sirpa - 18 oktober 2017 03:45

Vaknade denna morgon vid 2.30 tiden av att det piskade regn mot sovrumsfönstret.
Blåste hårt av höstens vindar.

Det är stundtals riktiga stormbyar nu under hösten och då riktigt otäckt att köra buss på större vägar.
Vindbyarna sliter tag i bussen från sidan och kastar den fram och åter på vägbanan.
Då gäller det att vara med och parera, möta upp och hålla fordonet stilla.

Ser då hur långtradare och även personbilar far iväg och de hamnar stundtals i bredvidvarande fil.
Inte kul kan jag lova.

Verkar bli en sådan arbetsdag idag igen.
Hoppas bara att jag fixar hålla körtiderna.

Bådar inte gott att jag redan på morgonen, innan jobbet, börjar oroa mig för körtiderna under dagen.
Om vi ändå kunde ha körtider som håller, med några som helst marginaler, så skulle det inte behöva vara såhär.

En psykisk stress inombords som äter energi innan jobbet ens är igång för dagen.

Jag sitter vid köksbordet med min kaffekopp.
Magen är orolig och jag vet varför...
Stressen har lagt sig där.

Hör hur det regnar och blåser hårt.
Vet att jag kommer att ha jobbiga 20 minuter framför mig innan jag är på jobbet.
Cykla i höststormar är uppfriskande men svettigt och blött.

Har ombyte till hela kroppen på jobbet.
Gillar att röra på mig innan det är dags för bussratten och timmar av anspänning.
Motionen gör att min kropp fixar det, än sålänge.

Sambon får sova ett par timmar till innan han åker iväg till sitt pass på jobbet.
Detta stressande vi lever i sliter hårt på oss och vårt liv.
Vår lediga tid går åt till att bara försöka återhämta oss till nästa slitpass.

Det kan ju inte vara meningen att ett jobb skall ta all ens energi.....
Det är inte rimligt nånstans!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards