Direktlänk till inlägg 21 oktober 2017

Fullmatad Lördag

Av Sirpa - 21 oktober 2017 19:00

Vaknade redan 6.20 imorse, fast jag tänkt sova länge.
Det går inte om man har en massa att göra på en ledig dag.

Gick upp och förberedde dagen ganska omgående.
Kaffe i magen, på med kläder och sedan ner till källaren och röjde plats för det som skulle in där under dagen.
Ett slitgöra, då det är mängder med tunga däck på fälg därnere.

Snart ska 4 av dem iväg då Elsa Saab ska iväg för däckbyte en bit in i November.
Sedan har vi hennes däck på däckhotell i Surahammar.
Resten skall säljas eller kastas.
Men det hjälpte ju inte mig idag.

Bar in några banankartonger till Elsa som jag hämtade fram från garaget.

Åt frukost med kärestan som inte alls mår bra just nu.
Han är svullen på höger sida av kinden, under örat och örsnibben.
Värker så han har svårt att äta och svälja.
Hans kropp säger ifrån...
Stressen förstör vår hälsa vartefter.

Åkte iväg till Etuna och husvagnen.
Satte genast igång och packade ner det sista som fanns kvar i skåpen.
Det blev en kartong och ett gäng kassar.
Gjorde rent toan.
Gav mig sedan på husvagnen utvändigt.

Hade dessutom "kjolen" till förtältet i skuffen, smutsig och skrynklig.
Lade ut den i solen och skurade rent den senare.

Lillkillen kom och hjälpte sin mormor att tvätta vagnen.
Vi gnodde och skurade.
Fint blev det och jobbigt var det.

Jag tycker så mycket om min fina vita vagn.
Den blir så snygg när all smuts är borta.

Blev bjuden på grillkorv av dottern som hade kompisar med småbarn på besök.
Satt fint med lite energi mitt i jobbet.

Fortsatte att göra rent skuffen.
Plockade ordning det som skall vara kvar i skuffen.
Gjorde rent även dragets skyddsöverdrag.

Till sist var allt skinande rent och jag var helt slut i mina händer.
Inte vidare varmt ute och jag jobbade ju med vatten, utan handskar.

Bilen blev lastad vartefter och sedan kunde jag krama om de mina och åka mot Västerås.
Var jättetrött och det kändes bra att få vila under körningen hem.

Stannade till och handlade på ÖoB Erikslund.
Det var en hel del jag behövde.

Åkte så hem.
Lastade ur Elsa. Körde henne till garaget när hon var tömd.
Många grejer ner till källaren.
Bära och springa, många gånger.
Fullt vart det därnere.
Resten upp till lägenheten.

Hopp i duschen när allt var klart.
Packade upp varorna som jag handlat.
Fixade mat till mig.
Kärestan låg till sängs och mådde dåligt.

Klockan var kväller när jag var klar med allt.
Disken fixad och blommorna vattnade.
Lördagen gick helt i jobbets tecken hemma för min del.
Skönt att få vagnen klar och hyfsad ordning i källaren

Ligger i soffan som en slö padda just nu.
Ska nog fixa lite kvällskaffe och ta nån kaka till det

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards