Direktlänk till inlägg 26 oktober 2017

Terminalvärd

Av Sirpa - 26 oktober 2017 02:21

Denna vecka har hittills varit väldigt intressant och givande.

Jag har fått ta till mig nya uppgifter inom företaget, om än bara för en övergångsperiod.
Men för mig mycket bra, då det behövdes en omväxling från den stress som ständigt följde mig igenom arbetsdagarna och in i min fritid också, då den inte längre släppte greppet.

En nysatsning efter ägarbytet av företaget gör att det behövs personal till uppgifter som denna.
Jag är förnärvarande Terminalvärd på Arlanda för Swebus.
En hjälp för kunderna och ett stöd för kollegorna, som behöver assistens vid av och pålastning vid terminalerna.

Jag finns till hands vid ankomst och avgång.
Gör allt jag kan för att få en smidigare hantering av allt, så våra bussar kommer iväg i tid och att förarna i detta hinner få sitt besök på toaletten, innan återfärd till Västerås.

Var först i Tisdags på en kortare utbildning i Stockholm på Cityterminalen och sedan Onsdagen på Arlanda.
Min handledare kunde släppa mig ensam i Onsdags efter lunch och återgå till sina ordinarie arbetsuppgifter.

Vi hade många intressanta samtal och tankar om framtiden, vilket tände mitt hopp åter om att det kan bli en sundare tillvaro i arbetet framöver.

En hel del nytänk och förändringar som kommer att ske, samt ny struktur på allt.
Med hopp om ordning och reda, tydligare ledarakap och mindre stress.

Vi får se vad som händer.
Jag kan nu iallafall vara med och påverka och medverka till att den nuvarande trenden vänds till något givande och positivt för alla parter.
Väldigt intressant.
Det satsas på oss igen istället för att allt stramas åt till den grad som tagit ifrån oss alla möjligheter att utvecklas, eller sköta vårt arbete tillfredställande för både oss förare och våra resenärer.

Vi började liknas vid ett sakta sjunkande skepp med utslitna, sönderstressade medarbetare som började se sig om efter andra arbeten.

Jag och min sambo var redan på väg att lämna skeppet och påbörja på ny kula hos något annat företag.
Kanske vi nu kan stanna och vara med i det nya, med vår kompetens och branchvana som i vårt fall är väldigt lång.

Detta känns för min del iallafall som en nytändning där jag kan då nytta av min kunskap som värd och medmänniska.

Jag älskar ju mötet med människor, att hjälpa och finnas till.
Att agera som ett ansikte utåt och visa att vi kan och vill inom Swebus.
En roll jag trivs i väldigt bra.
Jag bär vår logga på min arbetsjacka med stolthet igen och det känns verkligen toppen.
Vi skall visa vilka vi är och vad vi klarar av.

Mitt arbete hoppas jag, leder till lite lättare börda för mina förarkollegor och en hjälp längs färd för våra resenärer.
Det har redan kört igång under Onsdagen då jag möttes av stor glädje och positivitet, av att jag fanns där i min Swebusjacka på Arlanda.

Torsdagen blir jag i tjänsten i skarpt läge.
Fredagen kör jag min tjänst och nästa vecka blir det värdskap igen.

Min gnista har tänds och hoppet har vaknat.
Jag vill ju bli kvar med Swebus.

Nu kör vi :)
Ny glöd och nya tag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards