Direktlänk till inlägg 21 april 2018

Vagnen på plats

Av Sirpa - 21 april 2018 03:38

Fredagen började lugnt och stilla med nån timmes meditation i soffan med dagens första kopp kaffe.

Kärestan sov ännu några timmar efter den tunga gårdagen.
Jag uppe tidigt i vanlig ordning.
Kände mig trött och sliten, samtidigt som hjärnan spann på för fullt för att planera den kommande veckan.

Kände att det skulle bli tufft att hinna med allt och dessutom skulle jag lösa allt ensam.
Supportjobb 4 heldagar i rad då cheferna hade semester.
Sedan på Fredag skulle vagnen dras till säsongscampingen och kärestan har jobbhelg framför sig.

Så jag mejlade campingen om vi kunde komma med vagnen denna helg redan.
Helt ok, men det kostade självklart extra om vi övernattade.
Fullt förståerligt.
Avsikten var ju bara att få dit vagnen tillsammans så jag slapp slita med det ensam nästa helg.

Kärestan blev kvar hemma och ordnade med sin nya telefon.
Gamla skulle tömmas och överföras data till nya.

Jag åkte iväg till Etuna själv.
Hämtade vagnen och våran grill som stått i husets källare.
Plocka samman allt i vagnen, lyfte in och förankrade grillen inne.
Körde sedan förbi hemma i Västerås och hämtade kärestan.

Jag körde till Malingsbo.
Gick snabbt och smidigt.
Kom till en delvis översvämmad camping.
Vårfloden var stor och hade kommit snabbt så flödet hann inte med.
Infarten översvämmad.
Vi åkte in via utfarten. Det gick lika bra.
Låg kvar snö lite varstans.

Vägen in var skadad på sina ställen.
Skönt att vi kunde komma redan nu och slippa kö in nästa helg.
Det var jag tacksam över.

Kärestan backade in vagnen på plats.
Skakade hand med våra grannar som verkade trevliga.
Från Köping.

Våran elkabel räckte inte till stolpen så vi fick fixa kaffe på gasspisen. Det är fördelen med husvagn.
Stängde av kylen och tömde den i medhavd kylväska.
Tur den var med.

Vevade ner och balanserade upp vagnen.
Fikade och åt lite.
Köpte en ny bäddmadrass i veckan och den visade sig vara för smal.
Jag mindes fel mått.
Kändes lite som att det inte riktigt gick vår väg just då så vi valde att åka hem.
Utan ström var ju det mesta obrukbart.

Fixade till i vagnen först och åkte sedan hemåt.
Kändes bra att ha den på plats.
Vår plats är torr och fin.
Stor plats som jag kommer att inreda vartefter.
Upp med tältet.
Ordna med golvet som blir med presenning under förtältsmatta och andra mattor på det.
Får fixa med grus och sand att det blir jämt och fint.
Det ordnar jag efter tältet kommit upp.

Åkte hem under tok och skratt i bilen.
Båda jättetrötta efter anspänningen dagen innan och nu vagnens förflyttning.
Skönt att få det fixat tillsammans.
Jag körde så kärestan fick den vila han behöver.

Kom hem och duschade, fikade och intog soffläge

Jag är så tacksam att vagnen fick stå hos min dotter med familj dessa två veckor efter bytet av värmepumpen.

Fick ju en helg med barnbarnen tack vare det också.

Får se hur vi gör nu om vi åker dit i helgen och reser tältet. Eller om jag gör det ensam nästa helg.
Det funkar det också, tar bara längre tid.

Tog bilden av de vackra krokusarna hos min dotter, vid väggen till lillstugan.
Riktig vårskönhet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards