Alla inlägg den 24 april 2018

Av Sirpa - 24 april 2018 14:42

Våran lilla spindeldam hade något viktigt att berätta när jag vaknade imorse.
Hon var tryckt intill dörren på terrariet en lång stund.
Vet inte vad hon ville.
Hon har precis fått mat i form av syrsor.
4 stycken slukade hon samma dag.
Resten har jag fått lov att eliminera då det blev djungelkonset hos henne.
Syrsor tjoande i sovrummet mitt i natten är ju inte så rogivande direkt

Av Sirpa - 24 april 2018 05:58

Det var länge sedan jag kände mig så grymt nedstämd som under hela måndagen.
Kände mig ensam, trött, håglös, stundtals illamående då jag saknade aptit helt.

Skötte mitt jobb helt utan entusiasm.
Allt negativt jag fick till mig där, riktigt bet sig in i mitt redan så nedtryckta sinne.

Uppkopplingen krånglade så det blev hackigt jobbande.
Riktigt kämpigt!

Åt mat för att jag måste, var alldeles knäsvag innan. Hjälpte lite att få in näring.

Somnade en stund på soffan i ren utmattning en stund på eftermiddagen.
Gjorde mat till smbons hemkomst från jobb och gym.
Han helt slut efter tidigt förmiddagsskift.

Vi måste bara byta jobb, detta går inte.
Vi kör oss helt i botten i någonting som vi inte är anpassade till.
Sambon mår fruktansvärt dåligt av att tvingas gå upp på natten för att jobba tidigt.

Önskar att hans semester vore närmare.
Han har en dryg månad kvar att jobba.

Jag mejlade till en av arbetsgivarna som finns i min framtid.
Checkade av hur det låg till tidsmässigt.

Sambon var ner på stan i ärenden innan vi kunde göra kväller i soffan.
Lade oss tidigt efter att ha spelat Wordfeud i nån timme mot varann.
Lite hjärngympa.
Jag gillar ju ord och älskar att skriva.

Nu är det Tisdag morgon.
Sambon har varit på jobbet i timmar redan.
Han gick upp 2.15 inatt.
Nu är klockan 6 snart och han är på Arlanda och vänder hemåt med bussen.

Jag ska ge mig ut i friska luften innan det är dags för allt negativt vid datorn.

Idag måste jag hitta något kul i tillvaron, annars går jag sönder.
Längtar till stillheten vid husvagnen.
Nackdelen är bara att när jag åker dit så saknas min sambo som jobbar hela veckan.

Jag måste göra nåt galet idag för att få upp humöret.
Får se vad det blir.
Kanske skulle jag ta med datorn och jobba på depån istället så jag får människor omkring mig.
Kan vara en lösning.
Jobba i ensamhet knäcker mig...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards