Direktlänk till inlägg 5 maj 2019

Mysdag med dotter och barnbarn

Av Sirpa - 5 maj 2019 07:21

Igår fyllde min äldsta dotter år och hon skulle inte fira det på något vis då hon kände att hon inte hade ork, tid eller lust till det.
Ett klokt beslut tycker jag.
Man ska inte tvinga sig till något bara för att andra förväntar sig det.
Hon brukar annars jämt baka och fixa och bjuda över släkt och vänner, men nu hade hon valt bort det.

Vi talades vid i telefon dagen innan och kom till ett gemensamt beslut att jag åker över till henne och lillkillen den dagen.
Jag tog med mig det vi behövde för dagen och lite till så dottern inte behövde tänka på mat den dagen.
Frukost, lunch och middag inhandlades av mig innan jag rullade dit till straxt efter 9.

Intog först frukost med min trötta, överarbetade dotter samt lillkillen och sedan åkte vi tre tillsammans till stallet och hästen för att ta hand om honom och umgås samtidigt.
Det var trevliga timmar. Hon var tacksam över hjälpen. Fullt förståerligt då det är tufft med varje detalj när man själv är slutkörd.

Fyllde hökassar, mockade boxen, rengjorde vattenhinkar, dottern longerade pållen och fixade kraftfoderhinkarna, gjorde ren honom och när vi var klar med allt satte vi oss utanför stallet i solen och fikade.

Vi njöt av den lilla smörgåstårtan jag hade med mig. God bulle oxå.
Lillkillen var full av energi och bus. Det syns väl på fotot.

Efter detta åkte vi så vidare till Granerfeldts Trädgårdscenter och botaniserade bland blommor, kryddväxter och plantor av alla de slag.
Det var verkligen en helt fantastiskt grönskande oas därinne.
Mycket blev inhandlat och dessa lägger jag i ett eget blogginlägg för jag köpte en del härligheter.
Som det syns på vår kärra :) den var överfull.

Åkte vidare hem till deras hus.
Lastade över det jag köpt in i Cindy.
Några timmar senare blev det hamburgare som jag hade med.
Gott med Friscobröd och kryddig potatis till.

Vi hade som vanligt mycket att prata om jag och min älskade kloka dotter.
Känner bara en liten oro över att hon ger så oerhört mycket av sig själv i arbetet som chef att hon kör slut på sig.
Känner så väl igen detta från mig själv.
Vi är ju båda högpresterande personer och då blir det lätt för mycket.
Stora krav på sig själv och gärna full koll på allt.

Jag ser på henne att hon inte mår bra i detta som nu råder.
Det är ett märkligt land vi lever i.
Där inget får kosta pengar och få människor sliter livet ur sig medans andra lever på skattepengar och gör inget för att medverka till att bidra till samhällets funktioner.

Något är galet snett och detta kommer så småningom att leda till total kolaps.
Människor är sjukskrivna, utbrända.
Får inte den hjälp de behöver och till sist kastas de ut helt från skyddssnätet.
Det ser vi ju dagligen.
Försäkringskassan stänger dessa människor ute och allt havererar för dessa individer.

Så ser vårt samhälle ut idag.
Antingen så jobbar du röven av dig eller slängs ut i utsatthet.
Andra individer är viktigare.
Du som medborgare, skattebetalare duger bara om du högpresterar och bidrar till politikernas höga arvoden, bostäder och resor. Den katastrofala migrationspolitik vi har och utflödet av skattemedel till allt annat än där pengarna hör hemma.
I sjukvården, våra pensioner och kampen mot den allt mer ökande brottsligheten.

Detta tillåter vi korkade svenskar!!

Nu kom jag bort från dagens ämne, min dotters födelsedag.
Jag hamnar osökt där när jag ser vad som händer runt omkring mig.

Dotra min var vit i ansiktet av trötthet och hennes hjärna orkade inte mera denna dag när vi satt ner i soffan och drack kaffe, åt lite tårta och bara var i nån timme.
Jag var själv trött och förstod hur hon kände sig.
Önskar jag kunde hjälpa henne på nåt sätt.
Kände bara att just denna dag hade hon nog helst bara fått sova i timmar.
Samtidigt vet jag att hon vill ägna fritiden åt sin älskade son och hästen, hemmet och familjen
Det är många håll som kvinnor måste räcka till åt.

Jag är själv glad att jag lever ensam nu så jag kan finnas för min familj när det behövs.
Kommer aldrig mera att släppa in en karl i mitt liv.
Behöver inte nån att passa upp på.
Tycker att det är så skönt att bara sköta mitt, stänga min dörr och bara existera när jag känner att trycket utifrån blir för mycket.
Att jobba med människor är tufft och krävande.

Lämnade födelsedagsbarnet med familj vid 19 tiden på kvällen.
Åkte hem till Nova som sovit hela dagen.
Hon var full av energi och bus.
Gapade och skrek, bråkade med mig så hon skulle få all min uppmärksamhet.

Bar ut växterna till balkongen.
Bytte om, gjorde kväller, såg på tv.
Såg över kommande veckans jobb jag har framför mig.
Ska bli kul att börja jobba igen. Denna semestervecka blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Nova la sig före mig så jag kom till sängen vid 21.30
Sov tungt hela natten, lite frusen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards