Direktlänk till inlägg 5 maj 2019

Hemmadag med balkonghäng

Av Sirpa - 5 maj 2019 16:16

Igår åkte dotter, lillkillen och jag till ett fantastiskt växthus med massor av blommor och grönt.
Hade inte tänkt handla så mycket som jag gjorde.
Svårt att låta bli när allt var så kraftfullt och vackert uppodlat.

Jag köpte pelargonier, murgröna, olika sorters örter som jag älskar doften av.
Små jordgubbsplantor och lite annat.

När jag kom hem igår kväll fanns inte orken till att plantera om allt. Ställde bara ut det på balkongen lite överallt.
Såg till att de inte vara torra bara.

Imorse dåjag kommit igång efter natten så var det dags att njuta av att pyssla och plocka med allt.
Plantera om till långkrukor och större krukor så allt får utrymme att växa och frodas.
Det blev jättebra.
Älskar att påta i jord och fixa med växter.

Min tanke är att balkongen skall vara en frodig grönskande oas där jag kan vila själen mellan varven.
Om sommaren blir lika varm som förra året så kommer det att vara toppen med denna balkong.
Den har morgonsol och lite på kvällen.

Förra lägenhetens balkong hade full sol hela dagen och blev olidlig i värmen.
Gick inte att vistas där när det var som varmast.

Blir det en dålig sommar såhar jag som plan att ordna med skydd så det inte regnar och blåser in så mycket.
Håller på och klurar ut lösningar på det.

Idag har jag grejat och småplockat hemma.
Trivs med min ljusa och fina, insynsskyddade lägenhet.
Städat lite, dammtorkat och duschat inneblommorna. Duschat mig själv och grejat till mat att ha med imorgon när det är första arbetsdagen efter ledighet.

Nova har sovit många timmar.
Det har varit tyst och skönt. Inget har stört mig idag utan det har varit balsam för själen hela min sista lediga dag.
Semesterveckan blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Jättebra att dotterns husvagn är på plats och förtältet uppe.
Hon hade aldrig klarat det ensam, så orkeslös som hon är. Sjukdomen tar ut sin rätt i hela hennes tillvaro.

Jag är glad att jag kan hjälpa henne, så mycket jag bara hinner och förmår.
Längtar så efter att hon får rätt hjälp någon gång så hon får en chans att rehabiliteras och bli frisk. Börja leva igen som hon en gång gjorde, innan hon hamnade i klorna på narcissisten som förstörde hennes liv.
Kvinno, barn och djurmisshandlaren som bröt ner henne fullständigt.

Varje dag är en fruktansvärt jobbig kamp för henne. Orken finns inte, ångesten vrider sönder hennes själ och bryter ner henne helt stundtals.
Ekonomin i botten då Fkassan stryper åt mer och mer
Hon och dottern har inte många tusingar att leva utav i månaden.
Hon kämpar så hårt mitt barn, för sitt och dotterns liv.

Där behövs jag, mycket och ofta.
Mamma är alltid Mamma.

Nu är det eftermiddag.
Jag är trött och redo för att gå upp 3.15 imorgon bitti för att åka och jobba.
En tuff vecka ligger framför mig.








Jag hoppas på att det inte ska vara så kallt på nätterna.
Mina fina växter vill jag ha kvar.
De ska växa och bli riktigt stora och fina.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards