Direktlänk till inlägg 20 augusti 2019

Piggare denna morgon

Av Sirpa - 20 augusti 2019 07:38

Gårdagens pass på Björnön och min strikta fasta gjorde att jag var helt sänkt resten av dagen.
Det gjorde absolut ingenting då det är enda sättet för mig att verkligen vila helt.
Annars grejar jag ju med något hela tiden.

Självklart fixa jag ju disk, mat åt Nova och mocka hennes låda och sånt, men absolut inget mera.

Nickade till ett par gånger framför tv:n.
Fixade min tomatsoppa och försökte lägga mig tidigt för att vända dygnet igen.
Ska ju upp efter 3 imorgon då det är jobb igen.

Pratade på messenger med en ny vän som jag känner redan sen tonåren.
Vi är samma årsmodell han och jag och verkar ha mycket samma intressen vilket ger mycket att prata om.
Jätteroligt!

Han bor här i stan så vi ska ses vid tillfälle och prata live. Samma tokhumor :)
Kanske kan vi hitta på något fint mål att åka till. Jag gillar när det bara sådär kommer in nya vänner i mitt liv.
Allt har ju en mening.

Sedan pratade jag med min vän sedan något år tillbaka som flyttat till Kalmar.
Hennes liv blev jobbigt och traumatiskt här så hon valde att lämna stan.
Klokt gjort.
Börja på ny kula helt.

Vi tappade kontakten helt då jag blev sambo med mitt senaste klavertramp.
Livet med honom blev ju annorlunda så allt ikring förvann ju för mig.

Nu har vi kontakt igen hon och jag och det känns bra :) Eller vad säger du V ?
Vi måste ses när jag åker ner i September till Öland.

Somnade sent efter att ha skrivpratat med båda mina vänner.
Har ett par till härliga männirskor som jag vill träffa snart.
En gammal vän som funnits där sen jag var väldigt ung. Hon har stundtals varit ett stort stöd för mig och sett när jag mått dåligt och behövt prata.
M vi ska ses snart.

Sedan en ny vän som kom in i mitt liv i jobbet. Körde en beställning åt henne och vi kom att prata.
Vi skulle setts redan i somras men det hanns inte då jag jobbat så mycket och dessutom utomlands delvis.

Idag är en ny dag.
Nya krafter och nya sysslor.
Har precis intagit mitt morgonkaffe.
Softar i sängen än så länge.
Skönt att känna hur min kropp börjat krympa ihop och minska i volym.

Det är dag 7 i min fasta.

Jag kämpar vidare

 
 
Ingen bild

Veronica

20 augusti 2019 14:00

Det känns bra och vi ses när du åker söderut.
😀

Sirpa

20 augusti 2019 20:23

Toppen:)
Var och kollade på husbilen idag.
Den är helt underbar.
Ser fram emot en vecka med den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 12:22

Helt perfekt att jag hittade ett recept som inte innehåller mjölkprotein och ändå blir jättegod och frasig. Gräddade en provsats först här på morgonen för att se hur det blev med de ingredienser. Om det skulle fastna i wåffeljärnet som så många a...

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards