Direktlänk till inlägg 24 augusti 2019

Såg till min husvagn

Av Sirpa - 24 augusti 2019 06:38

Jag har ju min "sjuka" husvagn stående i en torr och fin lada sedan han fick en fuktskada förra året.
Jag har varken haft tid, ork eller råd att fixa till skadan, utan han har stått där och torkat.
Skadan blottade jag direkt, rev upp och tog bort så mycket jag bara kunde.

Nu är han till salu i befintligt skick då jag inte längre känner att jag vill idka husvagnsliv med egen vagn.

Dessutom är det vansinne att låta en fullt funktionsduglig vagn i övrigt. Låta bara stå och förfaras.

På söndag kommer en intresserad kompis och tittar på honom så jag ville checka att allt var ok och hämta hem sånt jag hade kvar.
Tältstänger, lite kannor och hinkar och sånt.

Anlände dit igår efter att jag först tvättat på morgonen. Det regnade rejält och jag blev genomblöt när jag gick ut och skulle låsa upp porten.
Nyckeln passade inte!!
Jag blev förvånad och samtidigt orolig.

Lokalens ägare hade inte meddelat mig något om byte av lås.
Ringde honom och han kom ut efter en halvtimme och låste upp
Han hade satt dit nytt lås förra veckan och tänkt ringa mig men sedan hade han glömt.
Det gjorde inget, jag hade tid att vänta.
Kul att pratas vid en stund.

Jag undersökte vagnen.
Plockade ur det som skulle med hem och tvättade bort fågelbajs som en fågel roat sig med att måla husvagnen med.
Den hade suttit på en balk ovanför och dyngat ett bra tag.
Bajset satt hårt och jag hade ju bara mitt eget dricksvatten i två flaskor att använda.

Fick bort det mesta och kunde sedan bara låsa till, ta lite foton och åka därifrån.
Lite vemodigt i hjärtat att sälja honom.
Vi har ju haft många år tillsammans.
Alfred som han heter min husvagn.
Tog foton inne också.
Väldigt mörkt inne i ladan så det blev inte så bra, men duger.

Sista fotot där sängen är med visar det som jag fick lov att plocka bort för att komma åt den skadade väggen.
La allt i en hög bara i väntan på reparation.

Min älskade Alfred.
Hoppas han kan få ett nytt liv med andra som trivs med honom.

Vi får se på Söndag.

Håll tummarna!
Det är bra människor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards