Direktlänk till inlägg 25 augusti 2019

Min Lördag

Av Sirpa - 25 augusti 2019 08:27

Den blev både jätterolig och tung.

Hade Vsk körning till Södertälje med laget som jag kommit att tycka om jättemycket.
Superettanmatch mot Assyriska var på programmet denna soliga fina dag.

Jag hade tränat pw en mil först på morgonen. Färgat utväxten i håret och duschat. Intagit det jag nu äter och kaffe.
Sedan fått en kort vila innan avfärd till depån och check av bussen så den var ren och fin.

Såg fram emot dagen och att få träffa grabbarna igen. Micke, Peter, Thomas och Åke och alla spelarna.
Mitt Vsk fotboll :) som jag älskar att köra.
Ett härligt gäng som ger mig mycket.
Jag känner att jag är behövd.

Kommer till depån och det ringer ett okänt nummer till mig.
Jag svarar och det samtalet var mycket, mycket sorgligt.
Min gode vän, tidigare kollega, cykelkompis från Kiruna till Västerås och Motorcykelkompis hade förlorat sin kamp mot cancern.
Han hade somnat in i torsdags med sina barn ikring sig, stilla och lugnt.

Det var hans syster som ringde då hon tyckte att jag skall ha få ett eget samtal och inte höra via andra.
Hon berättade att han så ofta pratade om mig.

Han var sjuk en längre tid och jag hade gjort försök att hälsa på honom men varje gång skjöts det upp. Han avbokade.
Jag tror att han inte ville att jag skulle se honom så sjuk.
Vår gemenskap var ju alltid fylld av glädje och energi när vi umgicks.

Kanske borde jag känna dåligt samvete över att det inte blev något besök, men det gör jag inte.
Om han nu gjorde det valet så respekterar jag det.
Vi talades vid i telefon några gånger och han var inte sig själv.
Inget av energin fanns kvar fast han kämpade in i det sista mot sjukdomen.

Jag var oerhört tacksam över att släkten ville meddela mig och jag tackade hans syster som ringde.
Vi håller kontakt och jag får veta när begravningen är.
Där vill jag närvara och ta farväl

Min älskade goa vän.
Vila nu i frid.
Borta är smärta och oro.
Nu fick du komma till din vovve som du saknat hela tiden sen hon gick över regnbågsbron.
Nu är ni ett igen.

Min dag blev lite konstig efter samtalet.
Jag ville gråta och låta sorgen ta över men det gick ju inte.
En viktig körning låg framför mig och jag är ju proffs. Det var bara att sköta.
Lägga allt annat åt sidan.

Det lyckades och jag jobbade som jag brukar. Kanske något mera dämpad bara
Hade fullt upp och det hjälpte mig då hjärtat knöt ihop sig gång på gång.

Mitt lag vann, det var en lugn tillställning.
Ingen oro eller bråk.
Jag hade maten varm åt grabbarna i bussens ugn och for hemåt när allt var klart.
En solig fin och varm kväll.

Jag samtalade med min vän i tanken och det kändes skönt på nåt vis.

Kan nästan se och höra honom.

Sitta på ett moln och svära ilsket.

Fan, det var ju inte hit jag skulle.
Jag skulle ju flytta till Spanien

Idag tillåter jag mig sörja
Idag får känslorna flöda.
Idag får jag gråta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards