Direktlänk till inlägg 29 augusti 2019

Njuter av svalkan

Av Sirpa - 29 augusti 2019 21:49

Nu är det kväller och jag slöar i soffan med balkongdörren vidöppen.
Mat och bakverk är inlagt i frys och kyl.
Duschade tidigare efter den grymt svettiga och kvalmiga dagen som varit.

Sov inte så mycket längre imorse fast jag kom hem efter midnatt från jobbet.
Vaknade med huvudvärk som inte var så speciellt önskvärt.
Tog tabletter och väntade in lindring innan jag gick upp och gav Nova frukost samt kaffe till mig själv.

Åkte senare ut på Hälla och handlade på Maxi, Willys och Öb.
Kändes lite udda att inte köpa annat än tonfisk åt mig själv.
Ingredienser till bakningen och lite belysning till balkongen.
Det är så mycket sommargrejer på rean nu så jag passar på att fynda.
Än är inte sommaren slut.

Det var så hemskt i luften idag.
Syntes att människor led i den tryckande, märkliga värmen. Svetten lackade på var och varannan.
Det gick inte att vistas i solen.
Nattens regn hade gjort allt bara fuktigt och kvalmigt.

Senare blev det ju åskväder vilket var välkommet. Det rensade luften något iallafall.
Jag fick lov att köpa en smothie på Willys för att få något extra i mig. Var alldeles darrig i kroppen. Svårt hitta sånt utan tillsatt socker. Lyckades men det kostar då. Märkligt att socker är så billigt i kosten.

Säkert tog värmen extra energi från mig som jag inte hade.
Handlade sedan på ÖB innan hemfärd.
Bar allt till hissen och badade i svett av bara det lilla.
Kom hem och lastade in kylvarorna för att sedan sätta mig och vila med ett glas kallvatten.

Har haft tv:n på hela dagen som sällskap.
Skönt att bara skrota runt härhemma.

Snart är det sängdags.
Njuter så av att känna mig lite sval.
Satt ute i mörkret en stund och bara andades.
Nova spanade ut i mörkret

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards