Direktlänk till inlägg 23 mars 2020

Ställer in mig mentalt

Av Sirpa - 23 mars 2020 09:32

Den här veckan blir det för mig att jobba eftermiddag/kväll. Hela veckan samma körning.
Skolor först på eftermiddagen och sedan gratisbussen Brukslinjen som går i Hallstahammar-Kolbäck och Borgåsund bland annat.

Det är de enda körningar som ännu fungerar i det allt mer nedstängande land vi lever i just nu

Alla beställningskörningar är borta.

Jag är ju morgonmänniska och riktigt kvällstrött så det blir en utmaning att ha dessa körningar hela veckan.
Dessutom ända till 1 på fredagsnatten.

Jag har aldrig kört dessa skolkörningar så en go kollega kommer att hänga med mig de första timmarna så jag lär mig rutinerna vid skolorna.
Vill ju veta exact vart barnen ska hämtas och lämnas så det inte blir fel.

Likaså ett varv på Brukslinjen för nu är det över ett år sedan jag körde den

Nova väckte mig redan 4.30 denna morgon
Hon tyckte att vi sovit färdigt och hon ville ha frukost
Jag trivs med att gå upp så tidigt
Men nu kommer det bli en grymt lång dag då jag inte kommer vara hemma från jobbet förrän vid midnatt

Vill ju då inte bli väckt några timmar senare av henne igen för kommer jag in i trallen att inte få sova ut så är jag snart nere på knä igen
Helt onödigt då jag nyss kravlat mig upp ur utmattning och smärta

Jag har duschat oxh bäddat rent i husvagnsbädden. Nova sover som en ihopsnurrad boll och tycker att jag för oväsen och stör henne.

Tänkte jag skulle tagit en promenad men det blåser iskalla vindar och jag har inte nog med kläder som klarar sån isande kyla.
Får försöka ta nån kortare promenad på rasten idag istället.

Barnbarnen är hemma då det är studiedag
Äldsta dottern jobbar hemifrån förmiddagen och sedan tar systern barnen tills fadern kommer hem.

Var in i huset och vattnade mina blommor.
Checkade spindelgumman.
Blommorna trivs så grymt bra i huset.
Det ska bli härligt när vi kan flytta in och inreda med våra möbler.
Jag, yngsta dottern och barnbarnet

Ännu är det ett par månader kvar tills det börjar bli dags.
Jag har det bra i husvagnen sålänge
Nova trivs också.

Nu ska jag vila nån timme så jag kommer orka med de 20 timmarna jag kommer vara vaken detta dygn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards