Direktlänk till inlägg 5 april 2020

Klump i magen

Av Sirpa - 5 april 2020 22:35

Ligger vaken i kvällen.
Borde ha sovit för en bra stund sedan men det går inte.
Jag har en klump i magen som känns riktigt jobbig.

Imorgon bitti tidigt, ska jag ut med en buss, ut i linjetrafik för att köra resenärer dit de ska åka.

Jag har varit i denna branch sen 1985.
Men har aldrig känt en sådan jobbig känsla i magen som nu.
Jag älskar mitt arbete som bussförare, beställningsförare, som jag nuförtiden egentligen är.

Nu finns inga beställningar.
Allt är avbokat och vi som kör beställningar har blivit satta till att köra linjetrafik.

Jag skall dessutom under en stund imorgon och tre dagar framöver, köra Servicelinjen.
Den som är till för vår äldre del av befolkningen.
Människor som är de sköraste och absolut sårbaraste i dessa tider.

Kanske håller de sig hemma, våra seniorer.
I hemmets skydd och trygghet.
Eller så utsätter de sig för faran med att åka i bussen någonstans.
Jag kan inte som förare ge några garantier på att bussen och dess resenärer är smittfria.

Det lömska viruset kan sitta på en ledstång eller armstödet till ett säte.
Eller på tryckknapparna för hållplatsstopp.

Jag kommer att göra mitt absolut bästa för att hålla rent i den bussen jag kommer att framföra.
Men jag kan inte ge några garantier.

Dessutom vill jag själv heller inte bli smittbärare. Jag har människor i min närhet som hör till riskgruppen.

Dessa tankar får mig att må dåligt.
De förstör min nattsömn som jag så väl behöver för att orka bära morgondagen.

Jag förstår verkligen hur sjukvårdspersonalen känner sig som ständigt utsätts för smittan från patienter som redan kämpar för sina liv, i klorna på viruset.

Ingen vet vem som drabbas.
Kanske är det jag som kör omkring med en dödsfälla för mina resenärer.
Med någon som bär smittan, som lämnar den kvar i min buss. Vem vet!?

Jag har inga som helst garantier....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards