Alla inlägg den 16 augusti 2020

Av Sirpa - 16 augusti 2020 21:18

Imorgon börjar min andra vecka som timanställd.
Den vecka som straxt passerat var fylld av jobb iallafall så timmar lider jag ännu inte brist på iallafall.
En väldigt varierad vecka blev det med första dagarna fyllda av inskrivning på Arbetsförmedlingen och anmälan till A-kassan.
Hoppas jag inte kommer att behöva använda mig av någondera.

Mycket tankar hann fylla min hjärna där under måndagen och tisdagen.
Behövde också den ledigheten till hemmajobb och vila.
Sedan blev det jobb onsdag-lördag.
Ledig idag Söndag.

Nästa vecka börjar med att jag skall åka till Enköping måndag morgon tidigt, för att fortsätta med linjekännedom.
Vid 9 tiden måste jag vara tillgänglug för det första samtalet med Arbetsförmedlingen.
Blir ett intressant samtal.

Imorgon börjar mina barnbarn skolan och på eftermiddagen tänkte vi fika och bägge ska få berätta om sin första dag efter lovet.
Tösen som jag bor under samma rak med, som fyller 10 börjar tredje klass och lillkillen, min äldsta dotters son börjar första klass.
Så det är jättespännande
De går på världens bästa skola.
En skola som gör allt för varje individ som går där. Ser till varje barns behov.

Jag som mormor ser verkligen fram emot att höra vad de båda små har att berätta imorgon.
Hoppas inte min arbetsdag blir för lång så jag inte hinner vara med.

Tisdagen är planerad sedan tidigare med den sista kollokörningen.
Jag ska hämta det sista ungdomsgänget från Djuprämmen i Värmland och köra hem dessa till Stockholm.
Sedan återvänder jag till Västerås. Kopplar loss släpet och städar, tankar och tvättar bussen, tömmer toan och putsar upp den för nästa körning, vad den nu ska ut på.

Det kommer att bli en lång tuff dag.
Garanterat fyllda 15 timmar innan jag är klar med allt.
Sedan är det inga körningar bokade förrän Söndag då jag ska åka med Vsk Herrar A laget till Jönköping.

Vecka två som timanställd.
Vi får se om jag får ihop nog med timmar.
Vill inte behöva använda Akassan.



Av Sirpa - 16 augusti 2020 19:29

Dessa varma dagar är riktigt kämpiga för mig som blir bara värre och värre med min värmekänslighet.
Har mått riktigt dåligt!

Ingen ork, andfådd, hjärtklappning och yr så fort jag gått ut i solen och värmen
Mådde illa en stund efter att jag måst vara ute en stund.
Hjälpte inte att bada i poolen.

Höll mig inomhus så mycket som möjligt.
Jättevarmt inne också då tempen ute höll sig ikring +30 strecket.
Var ur solen iallafall.

Mot seneftermiddagen vattnade jag ute med slang och tog då samtidigt och duschade själv i det iskalla vattnet.
Flera gånger till och med.
Det gjorde att jag kvicknade till.

Det börjar vara knastrande torrt ute och riksken för skogsbränder är stor.

Av Sirpa - 16 augusti 2020 08:29

Jag älskar dessa sval sköna och tidiga sommarmornar när allt andas ro.

Dess skönhet är obeskrivlig.

Stannade och tog dessa foton på väg till jobbet Lördag morgon vid 4.30 tiden i Borgåsund.
Hämtning av buss i Hallstahammar.

Helt magiskt!

Av Sirpa - 16 augusti 2020 08:20

Igår kväll efter att jag lämnat av de sista gästerna och tankat, städat, tömt toan och allt som måste göras med bussen efter varje körning så tvättade jag min egen bil.
Det får vi göra i tvätthallen om det inte sker för ofta förstås.

Har inte tvättat min lilla gumma på jättelänge så det behövdes.
Gjorde det riktigt noga så hon glänste efteråt.
Fikade med en kollega och pratade om våra uppsägningar
Han tyckte att det var åt helvete fel att göra sig av med mig som har en så bred kunskap, vilja och glädje i mitt arbete.

Kunde glädjande berätta att jag får jobba på ännu en depå om det finns jobb där.
Samt att jag i veckan ska besöka ett företag i Eskilstuna också.

Åkte hemåt efter vårt givande samtal.
Jättevarmt i bilen då min ac är sönder.
Lägger inte de grymma pengarna på att fixa den då denna extrema värme bara är några veckor på sommaren.
Så jag gillar läget och kör, svettas och fixar det ändå.
Man kan inte få allt i livet perfekt.

Kom hem till en nyvattnad trädgård.
Äldsta dotter och barnbarn hade varit hit och badat pool och hjälpt mig vattna allt.
Tackade henne och kunde själv krypa ner i poolen och svalka mig.
Då var klockan 21 på kvällen, solen gick ner och det blev svalare.

Lade mycket möda på att få svalt på övervåningen då yngsta dotter och barnbarn skulle komma hem från Öland.
Det är ju deras våning och det enda jag gjort där var att ta hand om fiskat och blommor samt duscha i badrummet.
Annars har det varit tomt sånär som på katterna som sovit däruppe ibland.

Svårt att få det luftigt och svalt.
Hade öppet ut och fläktar igång i fönster och dörröppningar.
Började bli bättre efter midnatt då det var grymt skönt ute.
Jag badade flera gånger under kvällen.
Vattnade inne och på verandan.
Blommorna lider i värmen.

Det var en underbar stjärnklar natt.
Månskäran och planeterna lyste så fint på den svart himmelen.
Såg på tv en kort stund och lade mig sedan.
Låg som i dvala när tjejerna anlände vid halv 2 tiden.
Bilen full med deras packning.
Vi kramades, pratade en kort stund.
Jag tog ett sista svalkande bad innan vi släckte ner och lade oss att sova.

Skönt att ha tjejerna hemma igen.
Huset har ju varit tyst i många veckor.

Jag vågade inte vända dygnet fel då det är dags att gå upp tidigt imorgon igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards