Alla inlägg den 26 augusti 2020

Av Sirpa - 26 augusti 2020 20:57

Var ute en stund i trädgården så Ludde basset fick kvällskissa.

Solen var på väg ner och färgade himmelen i vacker eldröd färgprakt.
Såg nästan ut som himmelen brann.

Våra äppelträd är tyngda av fantastiska äpplen och päronträden börjar snart klara att leverera frukt.

Min röda Gladiolusar blommar ännu, några stycken.De flesta har börjat vissna ner.

Av Sirpa - 26 augusti 2020 06:37

Denna lediga Onsdagsmorgon gick jag upp redan vid 5 tiden.
Wille katt var hungrig och ville in.
Han fick sin lilla portion blötmat och gick sedan och lade sig i Luddes bädd.

Jag laddade kaffebryggaren och bytte om till badkläder.
Ut i den kyliga morgonen och ner i poolen en kort stund.
En underbart vacker morgon med uppfriskande bad.

+5 i luften och +10 i vattnet.
Jag tror hösten närmar sig.

[Bild]

[Bild]

Av Sirpa - 26 augusti 2020 06:11

Jag vet att jag gnäller när jag säger det men det spelar ingen roll.
Det var så grymt tråkig och tjatig körning att jag tappade intresset helt.
Brukslinjen i Hallstahammar och Kolbäck.
Ingen tittar ens på föraren utan bara kliver in och sätter sig.

Det är ju fenomenet som blir med gratisbussar. Nu när dessutom framdörren är stängd på grund av Covid19 så blir det ju knappast bättre.
2 resenärer hälsade på mig under mitt 8 timmars pass.
Jag tittade i spegeln, log och vinkade de första timmarna och gav sen upp.

Så denna arbetsdag blev en transport av människor mellan olika destinationer.
Inget annat.
Tur att jag hade vackra Borgåsund att komma till tre gånger iallafall.
Det var min glädje.

Såna arbetsdagar är det bara att genomföra och tänka på annat helt enkelt.
Det är inga körningar som tillför mig någonting.
Ett nödvändigt ont för resenärerna.
Transport från A till B

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards