Alla inlägg under juni 2022

Av Sirpa - 2 juni 2022 14:19

Fastnade för dessa kloka budskap som finns att läsa uppe i taket vid entren till Tom Tits i Södertälje.

Är här idag med en skola från Västerås.

Man får aldrig sluta leka.

Fantasin skall också vara ett ständigt flöde.

Av Sirpa - 1 juni 2022 04:29

Jag inleder Juni månad med att vakna tidigt.
Drömde någonting jobbigt då jag vaknade genomsvettig med Nova sovande tätt intill. Minns inte drömmen men den var inte trevlig.
Nova tyckte att jag skulle ligga stilla så hon fick sova men det hjälptes inte när jag behövde vända på mig i sängen.
Då hoppade hon ner och ville gå ut istället.
Släppte ut henne och efter kom Wille från övervåningen som tyckte att det var dags för frukost
3.10 på morgonen serverade jag herrn frukost och sedan gick han också ut.
Fast det regnade så tyckte bägge katterna att det var dags ge sig ut på morgonrundan.

Laddade kaffebryggaren och straxt doftade det nybryggt Zoegakaffe i hela köket.
Jag har smärtor i min korsrygg ända sedan slitet med stressade tågresenärers bagage i Göteborg.
Många av resenärerna anser att det är jag som bussförare som ska lasta in deras tunga väskor.
Inte förräns jag ber personen att lyfta in väskan själv så jag bara kan stuva inne i bagageutrymmet så görs det.

Detta tar grymt på ryggen att krökt jobba inne i bagageutrymmet och stuva under tidspress. För allt måste gå med blixtens hastighet. Stress och hets styr allt i vårt samhälle som vanligt.
Jag trodde i min enfald att pandemin skulle få människan att tänka om.

Det blev tvärtom istället.
Nu ska alla hinna ta igen allt resande som missats under de två senaste åren.

Som tur hinner de flesta av resenärerna varva ner i den bekväma bussen och är mycket lugnare när det är dags att kliva av.
Jag lyfter ur väskorna för att alla lätt ska kunna ta sitt bagage och gå till tåget.

Många tackar för en skön tur och trevligt bemötande och tydlig information.
Jag vet ju vad en stressad kund behöver.
Har ju hållit på några år

Men nu har jag ont i ryggen och det känns inte alls bra. Äter värktabletter och försöker att inte belasta ryggen snett tills det ger med sig.

Idag är min tredje lediga dag.
Gårdagen gick väldigt mycket i vilans tecken. Det regnade hela dagen och bara det gjorde att jag tappade sugen att göra något.

På eftermiddagen åkte jag och dottern till skolan och hämtade mitt barnbarn. Sedan besökte vi Granefeldts Trädgård och inhandlade en del blommor till alla fina utekrukor.
Har egentligen inte råd med sådana utsvävningar men en sommar utan blommor är inte ett alternativ för oss här på Prästgården.
Det ska blomma överallt.

Jag satte igång att plantera en del av blommorna men orkade inte så många innan krafterna tog slut.
Det är bara att inse att jag måste tillåta kropp och knopp vila och återhämtning när jag är ledig från jobbet.
Även fast det behöver göras saker hela tiden härhemma.

Tänkte idag fortsätta plantera så åtminstone det blir klart innan det är dags att flänga iväg på jobb igen imorgon.
Hoppas regnet avtar och att det torkar upp så jag kan klippa gräs.

Funderar på att montera ihop poolen idag och dra igång den med den gamla poolpumpen.
Vi har en ny, kraftfullare filterpump står och väntar men den har inte fått alla delar ännu.
Alla leveranser är försenade som en efterverkning av pandemin. Fullt förståerligt.

Jag älskar ju våran lilla pool och utan den är inte trädgården komplett.
Att ta ett dopp morgon och kväll är för mig sommar.

Snart börjar resorna till Djuprämmen i Värmland med kolloungarna och då får jag bada där.
Längtar verkligen efter både körningarna och baden.

Nu ska jag ta lite till kaffe och försöka sova nån timme till.
Nova kom in för en stund sedan från regnet och tyckte att det var alldeles för blött för att vara ute.

Jag ska lägga ut lite foton under dagen från mina planteringar.
Fotot jag nu lagt ut är Mors Dagspresenten från min älskade son, som var förbi här när jag var i Göteborg.
Gåvan väntade på mig på min säng när jag trött kom hem på natten.

Det värmde i modershjärtat.
Fick en Ros, en Lavendel och god choklad :) Jättefint!

Min unge vet vad jag tycker om

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards