Alla inlägg under juni 2022

Av Sirpa - 12 juni 2022 06:34

Njuter denna morgon av mitt morgonkaffe på verandan hemma.

Hönsen utsläppta och katterna har fått frukost.

Om en stund ska jag packa ner kläder som är anpassade för att städa buss i eftermiddag
Orkade inte städa dubbeldäckaren igår kväll då jag kom hem från Värmland.
Dagen hade blivit väldigt lång och jag var helt slut. Hade varit igång i nästan 14 timmar.

Visste att bussen inte går ut på jobb idag och jag ska bara köra en kort tur till och från Arlanda. Sedan ska jag städa båda bussarna noga.

Först kaffe och sedan på med uniformen och iväg.

Två dagars efterlängtad ledighet väntar.

Verkligen välbehövligt

Av Sirpa - 12 juni 2022 06:28

Längtan var stor efter att få dra på badkläder och sänka ner min trötta kropp ner i det kyliga vattnet igår, efter 4,15 i körtid från Stockholm.

Det känns i hela mig när det är långa körpass utan någon paus
Ryggen blir stel och benen bråkar med att vilja krampa vid höger lår och vadmuskel.

Som jag njöt av att få kliva ur bussen och sträcka på mig.

Badet var verkligen energigivande.

Av Sirpa - 11 juni 2022 09:46

Igår Fredag styrde jag lillbussen mot Värmland efter lunch, för att hämta kolloledare som skulle till Stockholm.

Det är alltid samma härliga känsla att rulla in på kolloområdet.
Allt ligger ute på en udde.

Satte mig på en av bryggorna och åt min medhavda lunch och bara njöt av det vackra.
Tänkte att jag sparar badet till nästa dag.
Vi ska ju dit igen 3 bussar med första omgången ungdomar under lördagen.

Mina kollegor åker med första gänget vid 11 tiden från Stockholm och jag sedan med Dubbeldäckare och släp klockan 13.00

Lastade ledarna som var ca 20 denna vända. Resten blev kvar för att möta upp nästa dag.

Rullade mot Stockholm vid 17 tiden.

Jag hade den lilla bussen för det fanns ingen anledning att dra det stora ekipaget så långt i onödan och dessutom hopplöst att släppa vid Waterfront på Klarabergsviadukten och försöka vända där.

Körde ett bussbyte på morgon istället.
Kollegan kom till hotellet med mitt ekipage från depån och han fick lillbussen.

Av Sirpa - 10 juni 2022 09:36

Snickrade ihop en rejäl Smörgåstårta idag innan jag ska iväg och jobba i dagarna två.

Tjejerna får dekorera den som dem vill
Satte dit litegrann som en start..

Av Sirpa - 8 juni 2022 20:49

Det var bad jag fick efter att ha jobbat massor 6 dagar i rad.
Det är så grymt mycket körningar innan skolorna slutar.

Vaknade tidigt imorse ändå fast jag hade fått sova.
Gav katterna frukost, öppnade åt hönsen och tog på kaffe
Satte igång att tvätta upp mina jobbarkläder inför kommande arbetsdagar.
Två maskiner blev det

Färgade den gråa utväxten i mitt hår
Det växer så himla fort att jag måste färga efter 3 max 4 veckor.
Funderar på att låta det gråa växa ut helt.
Nu är det ju jämt och fint.
Fast det mörka är snyggast. Det är mera jag liksom.
Inte grå tant än på ett tag.

Fixade till mig och åkte sedan iväg för att ta en kaffe med min bästa vän
Vi har inte setts på länge då båda har så mycket att göra.
Det var två värdefulla timmar

Åkte sedan till Willys och storhandlade.
Besökte även Coop i Torshälla.

Kom hem och packade upp varorna.
Åt lite lunch och lade mig och vilade en stund.

Dagen fortsatte sedan med diverse sysslor.
Dammsög, gräddade pannkakor i mängd.
Plockade blommor med dotter och barnbarn då det är avslutning imorgon.

Har nu varvat ner för denna dag och ska snart sova.
Ny arbetsperiod väntar.

Denna lediga dag gick snabbt och det känns verkligen inte som att jag fått den återhämtning som jag skulle behöva.

Av Sirpa - 8 juni 2022 14:02

Nu har det gått ett tag igen sen jag skrev något i min blogg.
Jag hinner inte och orkar helt enkelt inte när kvällen kommer, det är så fullspäckade program hela tiden.

Torsdag från Västerås till Tom Titts i Södertälje med skolbarn.
Fredagen ägnade jag åt att hämta gäster från Ludvika och körde till Morgongåva, Heby, Enköping och Åsby Trädgård och åter Ludvika.

Jobbade hela Pingsthelgen och det med hotellövernattning för att få tiden att räcka till.

Hämtade gäster från Stockholm och körde till Vadstena. Både Lördag och Söndag. Härliga körningar med underbara gäster. Långa dagar och på kvällarna stupade jag isäng.
Hotellövernattning i Hägersten på Good Morning hotell som var toppen.
Två nätter på ett hotell som är perfekt för oss busschaffisar.

Måndagen gick i tågersättningens tecken. Åt Nobina.
Körde från Cityterminalen till Uppsala via Arlanda och Knivsta.

Sedan fick jag åka hemåt.
Tisdagen körde jag från Hallstahammar till Ulrikadals Slottsträdgård.
Jag kan lova att jag var grymt trött den dagen då det var 6:e dagen jag jobbade på med full fart och lite till.

Detta inlägg får sammanfatta mina senaste 6 arbetsdagar

Lägger ut lite bilder

Av Sirpa - 2 juni 2022 14:38

Redan förra veckan frågade min äldsta dotter om hon och mitt barnbarn fick låna mig ett par timmar någon dag.

Självklart fick dem det. Så fort jag nu bara var ledig.
Tillfället dök upp igår bara sådär när dottern ringde och hörde efter vad jag gjorde
Grejade med uppsättning av hyllor och korgar i husbilen och det kunde vänta

Efter en timme kom så dotter och barnbarn och vi åkte iväg.
Jag visste inte alls vad som var på gång och blev jätteglad när vi svängde ner till Granefeldts Växthus.
Gick in där och jag fick välja vad jag ville.

Jag visste precis vad jag ville ha.
Två krukor med Lavendel.
Hade tittat på Lavendeln dagen innan när jag var där och köpte till utekrukorna hemma.
Den kostade för mycket tyckte jag dånär jag ville ha möjlighet att köpa flera sorter av blommor.

Nu fick jag Lavendel :)
Samt två jättefina Tagetes av den stora sorten som ser ut som bollar.
Till det en säck Planteringsjord.

Härligt!
Det var födelsedagspresent till mig i efterskott då jag jobbade på min födelsedag.

Jag var jätteglad och lycklig när jag kunde sätta en ny Lavendel i rabatten vid verandan.
Den gamla hade dött under vintern.

Helt fantastisk födelsedagspresent.

Tack mina Älsklingar.

Av Sirpa - 2 juni 2022 14:24

Jag faschineras överallt av dessa fantastiska kyrkor och dess glasmålningar.
Ingen är den andre lik och jag njuter av att se på konstverken.

Just nu i Södertälje i Sankt Ragnhilds Kyrka som jag gick in i under min promenad.
Satt där i stillhet en stund och beundrade Altartavlan och fönstren.
Fantastiska ljuskronor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards