Alla inlägg den 15 april 2022

Av Sirpa - 15 april 2022 02:58

Just nu känns det som jag inte gör annat än bara jobbar och jobbar.
Både i yrket och hemma.

Gick upp igår morse 2.15
Eller natt kanske är mera rätt.

Körde Tågersättning mellan Bålsta och Sundbyberg.
Åkte från Eskilstuna till depån i Hallsthammar och hämtade buss och information. Sedan tomkörning till Sumpan för att börja köra därifrån 6.15

Slutade tidigt och var klar vid 12 med jobbet.
Åkte och hälsade på Mamma.
Med ett påskägg fyllt av gottis.

Var så trött att det bara blev ett kortare besök på två timmar.
Kände att jag var bara tvungen att ta mig hem innan jag blev farlig vid ratten.
Hemma vid 15 tiden.
Mat i magen, dusch och sedan var det bara att softa ner helt.
Totalt slut!

Skulle tro att min kropp var trötter efter alla timmar av vedhuggning och släpet med att med skottkärra köra veden bakom hönshuset och stapla.
Jobbade med veden i massor med timmar under mina två lediga dagar.
Veden behöver bli klar för att hinna torka till i höst.
Vet ju inte om jag har råd att köpa villaolja då med prisläget som råder på diesel.
Då har vi ved till köksspisen iallafall och elelement till sovrummen.

Skulle jag fylla tanken idag med de två kubik som går i skulle det kosta mig två månadslöner :/
Vidrigt!!!
Så det är bara att kämpa på och få veden klar
Snart dags att såga upp resten av björkarna som ligger hela ännu.
Sedan klyva och stapla dessa.
Får ta det under nästa veckovila på två dygn när det nu blir.

Jobbar hela Påsken nu först. Ledig tisdag och sedan bär det iväg till Kungälv med gäster i dagarna tre.

Idag Långfredag har jag Passbuss Tågersättning i Västerås.
Påskafton tidig Eckerökörning från Köping, upp vid 3.15 imorn
Påskdagen och Annandagen Tågersättning eftermiddag/sen kväll mellan Arboga och Örebro.
Går av efter midnatt på måndag.
Hämtning från Bromma redan 6.30 onsdag så det blir till att svänga dygnet helt om igen och gå upp vid 3 tiden onsdag morgon

Just nu är jag vaken sen 2 inatt. Kroppen är ju inställd på att vakna tidigt.
Behöver inte upp förrän 5.15 så jag kan sova lite till och det ska jag.
Vem vet hur dagen blir när jag är Passbuss. Kan hamna vart som helst om tågen inte funkar.
Eller så står jag bara stilla och behövs inte alls.
Sånt vet man aldrig.

Nu sova lite till

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards