Alla inlägg den 17 april 2022

Av Sirpa - 17 april 2022 14:12

Vaknade jättetidigt imorse fast jag inte hade behövt.
Jobbar nu två eftermiddag/kvälls tjänster i rad.

Kände att jag inte var utvilad men det var ingen ide att ligga kvar i sängen.
Tog mig kaffe från igår och klädde om till träningskläder och gav mig ut istället i den vackra soliga morgonen.

Tänkte gå längs vägarna men kände att jag ville strosa helt för mig själv så det fick bli en av traktor uppkörd dikeskant som jag följde ut mot Enebyhållet.

Gick där och funderade över tillvaron och blir jätterädd när det plötsligt hörs ett jätteplask i det stora dikets vatten.
Något dyker ner och simmar under vatteytan så jag bara ser en rad av luftbubblor som far iväg bortåt.
Sen blir det tyst och lugnt i vattnet när detta något sommar ner under sly och annat som samlats i diket.

Jag står helt blickatilla och tyst och väntar en stund om det kanske visar sig på ytan men det förblir stilla.
Går vidare och ser Bävertuggade träd en liten bit bort och förstår då att det var en Bäver som jag skrämt iväg och som skrämde mig ordentligt.

Traskar mitt varv runt som jag brukar och landar hemma med 5.5 km i benen.
Kändes skönt men jag var inte pigg.
För lite sömn satte sina spår.
Tog en dusch och lade mig att vila.

Jag gillar verkligen inte att behöva vänta på att åka och jobba.
Hela dagen blir så fel.
Upp tidigt och iväg för att komma hem vettigt det funkar bäst.

Tjejerna fixade frukost ute i husvagnen som dom sovit i under Påskhelgen.
Det finns ju inte pengar att ställa vagnen på nån camping så då får det bli ute på gården.

Vilade vidare efter frullen och somnade till en stund. Det gjorde mig bara ännu tröttare.

Nu har jag tagit på uniformen och åker snart iväg till depån för att hämta buss.
Ska köra tågersättning mellan Arboga och Örebro och kommer inte hem förrän efter midnatt nångång

Hoppas tröttheten släpper, annar blir det en seg kväll.
Jobbar så två dagar i rad nu.

Av Sirpa - 17 april 2022 06:33

Körde en Eckerökörning på Påskafton och den blev verkligen som jag själv ville att den skulle bli
Helt fantastisk!

Eckerö från Köping hör inte till oss utan den kommer till oss när inte ordinare bolag mäktar med att leverera.
Det är jag tacksam över då Eckerö är mina gamla körningar :)

Fick med ett härligt gäng från Köping, Hallstahammar, Västerås och Resecentrum i Enköping.

Nåt hade blivit missat så jag fick ingen passagerarlista att pricka av på utan endast antal och vart
Det räckte gott för mig.
Då fick jag möjligheten att komma nära gästerna och prata, skoja och improvisera.

Så vill jag jobba på dessa turer. Få en bra kontakt med gästerna och verkligen ge järnet i fråga om service och en resa att minnas med glädje för gästen.

Nyaste bussen hade vi och toppenväder. Kunde inte bli bättre.

Stannade vid macken i utkanten av Uppsala för lite paus.
Framme i Grisslehamn 40 minuter innan båtens avgångstid.
Perfekt!

Städade ur det som blivit under resan och gick sedan till förarstugan. Bytte om och gick ut i det sköna vädret.
Traskade iväg upp i skogen och en slinga på totalt 5 km innan jag återvände till stugan.
Dusch och mat innan vila.

Det är så fint i Grisslehamn men just nu väldigt mycket folk. Därav mitt val att gå ut i skogen. Även där kom det påskfirare gående. Märktes att folk har ledigt helgdagarna.

Återvände till bussen utvilad och nöjd till 14.15 Ms Eckerö lade till 14.30 Mycket skratt och toka vid lastningen av allt inhandlat ombord från taxfree.
Gästerna mätta, lite runda under fötterna en del och väldigt nöjda och glada. Som det ska vara.

Vi rullade hemåt och lastade ur vartefter.
Fick väldigt högt betyg den resan.
Gästerna trivs när jag ger av mig själv och busar till det lite
Älskar ju mitt jobb i dessa körningar och det märker gästerna rätt snart.

Mycket städning blev det av nya bussen som jag vill ska vara i toppskick till nästa körning.

Spolade av min egen bil också lite snabbt.
Åkte till jobbet i tidig soluppgång och hemåt i solnedgång
15 timmar av härlig jobbtrivsel.

Hoppas jag får fler Eckerö framöver.

Av Sirpa - 17 april 2022 06:02

Igår Påskafton var det en sån där helt magisk soluppgång när jag åkte till depån i Hallstahammar för att hämta bussen.

Kunde inte bara låta det passera utan stannade i Borgåsund och tog foton
Det var så tyst och stilla.
Klockan var bara 4.30

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards