Alla inlägg den 6 april 2022

Av Sirpa - 6 april 2022 04:51

Jag älskar våra katter men ibland gör pälsklingarna såna grymma handlingar att vi människor måste finnas till hands.

Kom hem igår efter att ha hämtat barnbarn och handlat lite och ser hur ett litet knyte vinglar omkring på gräsmattan. Den kommer dessutom emot oss som för att be om hjälp.

Det var en sork som katterna hade fångat och skadat riktigt illa.
Sedan bara lämnat för att plågas till döds.
Det kunde jag och dottern inte bara se hända utan vi såg till att avsluta den lilla gnagarens lidande.

Sånt händer då och då.
Jag tror inte katterna äter sork utan bara fångar och dödar.
Visst, det är skadedjur och det är bra att katterna håller rent runt huset.
Men det där sättet är inte ok.

Jag kan inte se ett djur lida. Inte ens en insekt utan hjälper omedelbart.
Antingen med vård om det går att göra något med ett djur eller så befrielse från lidandet.

Det hör till ett naturligt barmhärtigt beteende och agerande.

Av Sirpa - 6 april 2022 04:38

Som det brukar vara i April.
Väder som fladdrar omkring och är lite hur som helst.

Det blev sopa snö och skrapa rutor igår morse när jag skulle iväg
Riktigt ordentligt satt det fast.

På dan tinade bilen upp helt till att täckas med snö igen mot kvällen då det kom kolsvarta moln över och vräkte ner några cm snö med minusgrader som följd.

Såg på fb minnen att det var lika förra året fast då hade våren kommit längre och det grönskade fint i rabatterna.

Nu iår har det kommit upp lite grönt men inte så det är nån fara för växtligheten med snön och kylan.
Marken behöver väta så regnet i Måndags och snön nu gör bara gott

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards