Alla inlägg den 1 april 2022

Av Sirpa - 1 april 2022 14:31

Försöker att leva så sparsamt som det går men ändå unna mig något gott ibland när jag är ute på mina körningar.
Idag är det ju ändå Fredag och jag ska jobba hela helgen.

Denna dag gick resan från Hallstahammar och Kolbäck med ett härligt seniorgäng till Solvalla i Bromma.

Gänget skulle äta gott och spela lite på pållar och jag gick in en kort sväng för att se hur det såg ut därinne. Gick snart ut igen då jag kände att det inte var något ställe för mig.

Har definitivt inte råd att äta på så dyra ställen så jag travade iväg till en Icabutik som ligger ca 1 1/2 km bort.
Tänkte se om jag skulle hitta något som passade min plånbok.

Blev så lycklig när det visade sig att jag kunde köpa en Räkpastasallad med en massa gottigheter i för 50% Massor med räkor.
Gårdagens som jag personligen tycker smakar ännu bättre dagen efter den gjorts.
Supergod!
Det fanns Avocado, mozarellaost, bönor och en hel del annat extra gott i den här stora salladen. Ett helt ägg i två halvor tex.

Köpte till det ostbröd. Tre för 10:-
Salladen gick på 32.50:-

Traskade tillbaka till bussen i ymnigt snöfall då det lagt sig riktigt svarta moln precis över Solvalla.

Åt inte ens hälften av salladen och blev jättemätt. Sparar resten till kvällsmat.
Tog bara en kaffe och banan till frukosten innan jobbet så jag var hungrig.

Sitter nu och väntar på att mina gäster ska bli klara med sitt inne på Solvalla så jag kan köra hem gänget igen
Har städat buss som vanligt när jag väntar.
Vilat en kort stund och faschinerats av Aprilvädret utanför bussen.
Ena stunden strålande sol för att i nästa vräka ner snö. Emellanåt som hagel i formen istället för snöflingor.
Just nu uppehåll och molningt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards