Alla inlägg den 7 april 2022

Av Sirpa - 7 april 2022 10:00

Sov lite risigt natten som var och det tror jag till vissa delar på att jag motionerar alldeles för lite
Kroppen blir då orolig och sömnen störs.

Det blev inge lång sträcka men ändå någonting.
Så skönt att gå längs vägarna hemma som jag så väl känner till.

Kropoen svarade rätt omgående med att bli piggare och gladare

Sen vet jag inte vad jag lyckades peta in för text i träningsappen

Skön morgonmotion skulle det stå :)

Av Sirpa - 7 april 2022 01:57

Tiden går med en himla fart
Nu har jag haft ledigt i tre dagar från körningar då det blev rätt intensiv arbetshelg och ledighet behövdes

Torsdag från Surahammar till Älvsjömässan i Stockholm
Fredag från Hallstahammar och Kolbäck till Solvalla
Lördagen körde jag en tidig Eckerö som vi körde åt Transdev som inte hade egen möjlighet att genomföra körningen

Söndag var jag till Söderhamn och hämtade bandyungdomar till Gävle, Uppsala och Västerås.
Tvättade min genomskitiga bil på morgonen först.

Så det var full fart och lite till.
Välkommet med lite ledighet så jag skulle hinna vila och göra nåt hemma.

Måndagen gick åt till att tvätta tre maskiner, bädda rent och städa.
Var och storhandlade med dottern.
Hjälpte min bästa vän med skjuts och transport av bil i jobbet.
Snöade på kvällen.

Tisdagen var det snötäckt vinterlandskap och kallt på morgonen.
Ägnade dagen åt att rensa bland mina kläder och skor.
Mängder sorterades bort till skänkes och försäljning. Sparar en hel del till mitt barnbarn som tycker mycket om mina kläder.
Var och fikade och pratade livet med min bästis. Så skönt att ha honom nära igen. Vi sågs alldeles för sällan när jag jobbade i Åre.
Att ses fysiskt och sitta ner och prata är så mycket värdefullare än att prata i telefon eller via sms
Bästa bollplanket.

Gräddade massor med pannkakor och frös in. Till Dotter och Barnbarns Torsdagsmiddag. Jag var själv grymt sugen på pannkakor så det blev lunch bestående av kokospannkakor.
Jag gör ju pankisarna med Havredryck och satte nu också i riven Kokos.
Blev saftigt och gott

Onsdagen blev toppenbra vad gäller rensning av vårt hem inför våren.
Samlade ihop sånt som skulle till Retuna.
Skänkes och återvinningsbart.
Gamla barncyklar, trädgårdsgrejer som gjort sitt, gammal dammsugare, två kaffemaskiner och en massa annat som bara stod och tog plats.

Retuna är perfekt ställe att köra till.
Mycket fixas till och säljs igen. Allt annat återvinns.
Kom hem och käkade lunch.
Färgade håret och sedan blev det mycket planering med kommande jobb.

Kommer nu att ha fullt med körningar i dagarna 5 och sedan hela Påsken.
Jag kommer att fara omkring som ett torrt skinn mellan städer och ställen.
Det blir Örebro, Nyköping, Ödeshög, Mora, Arlanda, Uppsala osv....
Som jag vill ha det. Olika svängar varje dag.

Börjar idag Torsdag med att hämta i Västerås, Köping och Arboga och köra till Örebro Slott.
Imorgon löser jag av kollega neråt landet som kommer med en buss från Hamburg.
Den körning som jag skulle fått om jag hunnit få pass. 5 dagar i Hamburg.
Men passköerna är superlånga.
Jag har tid den 23/9 för ansökan om nytt pass
Helt galet!!

Jag har gått miste om två resor utomlands nu i jobbet bara för att mitt pass inte är giltigt.
Polen och Tyskland.
Privat har jag inget intresse av att resa och det var också därför jag lät mitt pass gå ut. Trodde aldrig jag skulle få resa i jobbet.

Hela Påsken kommer jag att jobba med Tågersättningstrafik.
Bålsta, Sundbyberg, Standby i Västerås och sedan planerad trafik mellan Arboga och Örebro.

På Lördag far jag till Skavsta Flyplats och kör till Uppsala. Sedan hämtning Arlanda och vidare Uppsala. För att på kvällen återvända till depån.
Varje dag tank, tvätt, städ och toatömning efter körningarna.

Full fart och lite till.
Precis som jag vill ha det.
Lördagens körning är dessutom en körning som hör till Avestadepån egentligen men jag kör den och utgår från depå Hallstahammar.

Ledighet någonstans mitt i detta.
Tänkte då fortsätta hugga upp min ved som nu fått vara pga snö och kyla.

Fotot är alla kläder och skor jag rensat bort som andra får nytta av istället.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards