Alla inlägg under september 2015

Av Sirpa - 21 september 2015 06:11

Valet av arbetsplats är nu utan tvivel den absolut rätta för mig.

Varje dag, ja i stort sett varje tur öser våra gäster beröm över oss och våra härliga bussar.

De tackar och berättar vilken njutning det är att resa med oss.
Vilken härlig komfort i bussen och hur underbart vi kör.

Vilket fint, vänligt, glatt och hjälpsamt bemötande de får.Hur bra information vi ger.
Jag själv älskar ju att se och veta att mina gäster har det bra när de åker med mig.

De skall färdas tryggt, bekvämt och känna sig välkomna och omhändetagna.Från den stund de blir mitt ansvar.

Jag ger också vidare information och hjälp, så långt jag bara mäktar med.
Har ju nya körningar och uppehåll för vilotid att ta hänsyn till också.
Se till att min körtid räcker till.

Det är en balansgång detta, då vi inte har så stora marginaler.
Men det hjälper mina gäster mig med då jag informerar om vilkten av att följa de lagar som råder.
På ett bra och begripligt sätt.
Gärna med lite humor i:)

Sådant fungerar, det vet jag.
Klarar på ett ögonblick att läsa av personen jag har framför mig, för att bemöta denne på bästa sätt.
Har lärt mig det efter alla år av erfaremhet som byggts på i mitt arbetsliv och medmänniska.

Njuter så av att höra vilket bra arbete vi gör:) och då menar jag också Vi för jag vet att vi alla som jobbar för Nettbuss Bus4you gillar det vi gör och ger då också vårt yttersta.

Så vill jag ha det:)
Det skall kännas att jag får en respons på det jag förmedlar och levererar.
Det jag ger får jag åter och många gånger i flerfaldig bemärkelse.
Så härligt!

Är lyhörd på det jag får till mig från gästerna om andras misstag och ur detta får jag också veta vad vi kan göra bättre:)

Det är ingen lek det i jobbar med vi bussförare.
Vi har människors liv i våra händer.
Som i vårt fall under många timmar.
Inte bara våra gäster på bussarna utan också våra medtrafikanter.

Ett bra bemötande är av yttersta vikt när vi rör oss ute.
Även då vi inte är i tjänst.
Vi bär vår uniform med stolthet och är glada över vilka vi är.
Står för det vi gör och levererar vårt bästa.

Finns det någon tvekan om vem man skall åka med??
Bus4you levererar, ler och bjuder på det vi har.
Med glädje, smidighet, bekvämlighet och dessutom miljövänligt.
Med de bussar vi har, det bränsle vi tankar, de färdvägar vi väljer och körning som är mjuk och fin.
Bra priser på detta:)

Kan det bli bättre:)

Välkommen ombord på Bus4you.

Av Sirpa - 19 september 2015 17:50

Idag hade jag mera tid och ork till att vara med mina "ungar" som jag passar över helgen.

Kortare arbetsdag, bara 10 timmar:)
Kom till lägenheten redan vid 13 tiden efter att ha hjälpt en kollega med tankning.Samt att jag var in och handlade lite mat.

Katterna hade röjt rejält.
Toatullen utriven och spridd i hall och badrum.
Båda kattlådorna äckliga och kattsand överallt.
Buskatter!

Hela gänget var som tända ljus när jag städade och plockade undan efter dem.
Sedan blev det mat.
Skurade golven innan jag duschade själv.
Sedan hade jag sällskap när jag tog mig kaffe och macka:)
Riktiga tiggare!

Sedan blev det slapparstund på soffan och då fick jag katt i knät direkt.

En efter en kom de upp till mig och sedan blev det rofyllda timmar när alla slappnade av.
Känns att de tycker om att ha mig hos sig.

Riktiga goshögar.

Har nu lagt mig i sovrummet och det är tyst och lugnt i tv rummet där pälsbollarna håller till.
Mera rofyllt idag.

Behöver somna straxt.
Ska upp 1.45 igen för att åka och jobba.

En av kattungarna satt och såg på naturprogram på tv:)

Av Sirpa - 19 september 2015 06:28

Installerade mig igår, efter jobbet, hos min kollega och vän V som har ett helt gäng katter.
5 vuxna och 3 ungar.

Hon själv är på resa norrut med sin kärlek och de förlovade sig under gårdagen.
Jätteskoj:)
Sedan skall de gå på ett bröllop.
Hon kommer hem på Måndag så det är bestämt att jag skall vara med kattgänget till Måndag förmiddag.

Det var livat i luckan när jag anlände vid 16 tiden.
Jättetrött efter att ha jobbat ända sedan 2.45 på natten.

Bytte om direkt efter en välbehövlig dusch.
Katterna var jättenyfikna på mig och vi bekantade oss med varandra.
Riktiga skönheter:)

Inte lätt att fånga dem på bild då det var full rulle hela tiden.
Det busades, kelades, kivades sinsemellan och sedan var det gemensamt matdags.
Alla samlades i köket.

Gjorde rent lådorna och sopade kattsand.Blir en del efter ett gäng som detta:)
Kattungarna jagade sopborsten i glädjeyra:)Samtidigt som den var lite läskig, tyckte dom.

Fixade mig lite kaffe och smörgås.
Det var jätteintressant tyckte hela gänget.
Allra helst den äldre damen som har ett ansikte som ett lejon.
Så vacker!

Hon hade mycket att berätta för mig.
Märktes att hon varit med ett tag.
Hon var den som fick snabbast tillit till främlingen i deras hem.

Det blev mycket klia nacke, krafsa mage och gos innan jag till sist stängde in mig i sovrummet för att få en lugn stund.

Gjorde kväller tidigt då jag skulle upp 1.45 på natten.
Sov kanske en timme och vaknade sedan av katternas bus ute i lägenheten.
Det var full rulle.

Inte mycket sova mera denna natt.
Kanske en timme till att det blev.
En av kissarna grät efter mamma.



Av Sirpa - 17 september 2015 19:11

Jag har alltid tyckt om båtar och inredningen i dem.
Nu var jag imponerad av den hytt vi fick på M/S Birka.
Det syns att det är kunnigt folk som designat inredningen.
Färgerna, belysningen och allt kändes så stilfullt och samtidigt harmoniskt.

Jag knäppte bilder överallt och vill visa.
Se och njut, som jag gjorde på plats.

Av Sirpa - 17 september 2015 11:29

Vaknade tidigt denna morgon.
Kände en glädje redan vid första vakna tanken.

Ledigt i två dagar:)

Idag var det dags för kryssningen med m/s Birka, tillsammans med min yngsta dotter.
En resa som bara kom ramlande till oss när vi kände för att komma bort ett tag och bara vara.

Den kostade endast frukost och bussanslutning. Dvs 270:-
Superbra!

Jag hade en hel del att göra innan bussen skulle gå.
Tömde toan i vagnen, diskade.
Packade inför helgen som jag kommer tillringa i Hallstahammar med ett stort gäng, härliga katter:)
Jobbar mycket den helgen så det är viktigt att packningen blir rätt.

Packade det sista inför båtresan.
Bäddade och städade i vagnen.
Sydde ihop en klänning jag lånat av min äldsta dotter, som var trasig i en söm.
Duschade.Pussade på Titti innan vi traskade bort till Okq8 i Sura och Birkabussen.

Den kom 12.20
Rast för föraren på ABB Arena en timme, så vi passade på att ta lite kaffe och macka, ute i solen.

For så vidare mot Stockholm och Slussen, där Birkaterminalen ligger.
Jättemysig chaffis på bussen som informerade oss om allt vi behövde veta vid ankomst till terminalen, samt hemfärd nästa dag.
Jättebra och tryggt!

Checkade in och väntade på ombordstigning.

Fick vår hytt och den blev en glad överraskning.
Liten och utan fönster men oerhört väldesignad och fin.
Riktigt genomtänkt och snygg, ren och fräsch.

Installerade oss och vilade en stund innan shopping i Taxfree butiken.

Båda var vi trötta efter tidigare jobbiga dagar och det lockade inte nämnvärt att göra annat än äta lite och sedan göra kväller.
Såg oss omkring på båten som inte är speciellt stor.

Åt på Bakfickan, där vi spanat in att de serverade go hamburgare.

[Bild]

Drack till alkoholfri öl som var riktigt god.
Espresso som efterrätt smakade suveränt.

[Bild]

Gick omkring lite på båten efter det men ingen av oss tilltalades av fulla pensionärer som skränade omkring.
Kändes lite konstigt att de kan väsnas så:)
Drog oss tillbaka till lilla hytten vid 21 tiden och gjorde kväller.
Under flera timmar hörde vi sedan hur grannar skränade, grälade och väsnades på fyllan.

Är så himla glad över att jag inte dricker någon alkohol alls.

Somnade sent och kände hur min mage var nöjd över att ha fått riktig mat under kvällen.

Mysigt att vara iväg såhär med min minsta dotter.Vi har förmågan att trivas vart vi än kommer.
Det gör vi verkligen nu:)


Av Sirpa - 16 september 2015 16:56

en stormvind:)

Straxt iväg med bussen till båten.
Birka 22 timmars

Av Sirpa - 15 september 2015 11:57

Dagens träningspass styrde jag mot Surahammars Kyrka.
Det var riktigt gråmulet denna morgon men regnet höll sig borta, ett tag iallafall.

Gick riktigt raskt.
Kände hur benmusklerna protesterade lite efter gårdagens dryga 12 km.
Släppte vartefter och kändes riktigt bra efter 4 km.

Gick omkring på kyrkogården och läste namnen på gravstenarna.
Flera av dem som låg i vila där, kände jag från den tiden jag bodde här.
Jag arbetade ju som Traversförare på bruket när jag var ung och såg nu kollegor från den tiden ligga där, med vackra minnesstenar och blommor i vas.
Kändes konstigt!
Det var så många namn jag kände igen, mindes deras skratt, ord de sagt och även handslag.

Där låg vänner som var yngre än jag, som gått bort i olyckor.
Tiden går och allt förändras ständigt.

Det gamla läggs bakom och nytt tas fram.

Minneslunden låg där så vacker och fridfull, nere vid vattnet.
På kyrkogården var det några som jobbade med att staga upp gravstenar och de hälsade glatt när jag leende gick förbi.
Så värdigt arbete!

I minneslunden finns barnens farmor och farfar.Älskade och saknade.
Det går knappt en dag utan att någon av mina tjejer pratar om sin farmor och farfar.De hade en stor betydelse i mina barns liv.
Lämnade fina avtryck i deras själar:)

Stannade också till på den plats där Sura gamla kyrka låg.
Den brändes ner av en människa som mådde fruktansvärt dåligt.
Det fick utryck i att den vackra kyrkan försvann för all framtid.
Endast muren finns kvar och den har tagits tillvara.

I denna kyrka gifte jag mig med barnens far:) Det var länge sedan.
Känns som det var i ett annat liv.
Åren går och blir till minnen.

Jag minns ännu hur det kändes att stå utanför kyrkan och alla människor kom och grattulerade och kramade om oss, mig och min lagvigde:)
Som idag är en av mina bästa vänner.

Jag i vit lång klänning med släp och vacker slöja med diadem:)
Jag var jättevacker!
Vi var så unga..

Vi var gifta i 17 år.

Gick så vidare och tillbaks mot centrum.Förbi badhuset, längs elljusspåret och hemåt förbi Nybygget och Enbärsvägen.
Redan vid elljusspåret började det regna och det tilltog.
Jag joggade korta sträckor för att skynda på.
Sista kilometern vräkte det ner från himlen.

Anlände hem till husvagnen.
Genomblöt, kall och trött i benen.

Kändes skönt att komma inomhus.
Plockade snabbt ihop duschgrejer, ombyte och frukostattiraljer och gick över till huset.
Dottern är hemma med febrig lillgumma idag.

Stretchade och duschade.
Vi åt frukost och jag hade tagit ut mig riktigt ordentligt idag så det fick bli sängläge en stund innan jag skulle klä mig för dagens arbetspass.
13.20-24.00 kör jag idag.

11 1/2 km blev det i benen idag:)
Känns bra!

Av Sirpa - 14 september 2015 19:00

Imorse vaknade jag med huvudvärk.
Garanterat sockret från gårdagens kalasande.
Blev ju ätet en hel del:)

Stack ut på Powerwalk.
Lagom temp ute så jag gick raskt.

12.5 km blev det.
Riktigt skönt i kroppen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards