Alla inlägg under september 2015

Av Sirpa - 24 september 2015 04:50

Titti vet hur gjon ska få fart på morsan sin.
Det är bara att äta frukosten glupskt och sedan kräkas ut allt i sängen som morsan, turligt nog bäddat.
Så det blev mysfilten som fick ta den illaluktande högen.

Morsan förstår att Titti måste få kräkas, det gör inget, men platsen vart inte så poppis.

Nåja....nu är det full fart på kärringen:)
Kaffet i thermosen, uniformen på och straxt iväg ut i mörkret och fukten.

En lång arbetsdag väntar innan avfärd till tre dagars guldkantad tid på Öland.

Titti och jag myser en stund innan jag ska åka iväg.
Hon blir lite moloken efter sina kräkningar och behöver extra gos då, en stund, för att må gott igen.

Min lilla älskade sambo:)

Av Sirpa - 23 september 2015 19:43

Nu ligger det en beställning inne på två jätteläckra klänningar som jag ger mig själv.

De är så snygga.

Kommer nog under början sv nästa vecka.

Härligt med en ny stil:)

Nu ska kvinnan i mig synas.

Av Sirpa - 23 september 2015 19:35

Efter mitt arbete imorgon så kommer jag hem och lastar in Titti, kassar med kläder och sedan börjar årets sista resa ner till Öland.

Mitt älskade Öland!

Min husvagn är ju redan hemma men min dotters familjs vagn är kvar där
Så den bor vi i över helgen.
De åker ner några timmar efter mig.

Tänkte att jag skulle hinna dit före dem och värma upp vagnen innan de anländer, sent på natten.

Kan bli så tom att jag kommer hem på långrasten imorgon och hämtar allt så att jag kan fara direkt från jobbet.
Titti har ju sin stora bur i bilen så hon fixar tre timmar i den medans jag jobbar klart.
Bilen i skuggan och fönster öppna, inga problem.
Ska prata med en kompis på Depån om han kan titta till henne då och då.
Han kan ha bilnyckeln kvar.

Allt finns lösningar på:)

Härligt ska det bli!
Träna på Bödastranden igen..

Vagnen tas hem på Söndag och sedan är säsongen över för iår.

Av Sirpa - 22 september 2015 19:32

Det är någonting som jag lärt mig med åren.
Att våga visa vem jag är, vad jag tycker om.
Hur jag själv vill klä mig vid olika tillfällen.

Jag har tidigare i mitt liv fått lida för att jag visat min kvinnlighet.
Det har ansetts vara utmanande av vissa människor i min närhet och en av orsakerna till att jag blev misshandlad, hånad och kränkt.

Jag försökte efter det att gömma min kvinnlighet.Bar kläder som var neutrala eller sportiga bara.
Inget som framhävde kvinnligheten på något vis.

Åren gick och jag vågade utmana ödet ibland.
Men det satt ändå en spärr i mitt inte som inte tillät att vara så som jag egentligen ville.

Jag vågade inte!
Ville inte bli utsatt för slag och sparkar.
Gömde hellre min kropp i kläder som inget visade.
Mycket svart och gärna täckande,

Nu senaste åren och framförallt det allra senaste året har det lossnat inom mig.
Tack vare en människa som finns i mitt liv som med sitt sätt att vara mot mig, har fått mig att våga prova.

Min kropp är gjord för att bära vackra kläder.
Jag har långa ben och tycker om att gå i högklackat.

Jag har börjat skaffa mig plagg som framhäver min kropp.
Trivs i det:)
Köpte en kjol till min uniform och känner att det var vetkligen jag.
Nylonstrumpor och snygga skor.

Efftekten är underbar!

Jag har nu självkänslan och självförtroendet till att bära snygga sexiga plagg.
Som 56 åring vågar jag äntligen:)

Jag vågar äntligen blomma och stråla fullt ut och det känns toppen.

Jag är kvinna och jag har min fulla rätt att vara kvinnlig.

Jag är stolt över den jag är och det kommer jag att visa resten av mitt liv.

Ta det eller vänd ryggen och gå!!
Jag älskar livet och att blomma ut min livskraft och glöd:)
Ingen tar det ifrån mig någonsin mera!

Av Sirpa - 22 september 2015 15:38

Redan i somras när jag åkte ner till min husvagn, såg jag att taket såg hemskt ut.
Det var en beläggning av pollen och annat kladd från träden runtomkring min säsongsplats på Öland.
Värsta bovarna är Tallarna.

Tog sedan hem vagnen i Augusti och ställde upp den här i Surahammar.
Har inte fått tid och tillfälle att göra rent taket och det har stört mig rejält.
Vet ju att sånt biter sig fast om det inte tvättas bort.

Idag, äntligen!
Tog fram stege, vattenslang.
Hink med varmvatten, svampar och husvagnsrengöringsmedel.
Den är speciell, skonsam och med vax.
Klättrade uppför stegen som inte riktigt nådde upp och hivade upp mig, med rumpan före upp på taket.

Taket så hemskt ut och jag kunde inte låta bli att ta bilder på eländet.
Detta är verkligen inte min stil att låta det gå så långt.
Så smutsigt!

Längs lister och vid luckorna hade mossa fått fäste redan och jag rös när jag såg det.
Min älskade husvagn!

Sprayade rengöring och sedan var det bara att gno på för att få loss allt.

Fick loss det grövsta först...
Klättrade ner och sköljde allt med vatten.
Det rann svart sörja på fram och bakdel på vagnen.

Gnodde vidare och straxt började mitt blanka, vita fins tak att synas.
Skrubbade listerna i flera omgångar.
AC lådan hade haft ett getingbo tydligen.
Det var rester kvar efter boet och det var lite läskigt att peta in handen där och gräva ut det blöta klägget.

Spolade av taket flera gånger.

Jobbade på så intensivt att jag nästan kanade ner från taket när det blev så halt:)
Fick tag i railsen i sista stund.

Kändes kanonbra när jag gjorde den sista spolningen.
Blev så vitt och fint.

Svårt att föreställa sig hur taket såg ut innan jag satte igång.

Blöt i baken av att ha suttit på taket:) måste för att komma ner till stegen.

Tog lite fika innan jag gjorde rent resten av vagnen.
Även förvaringslådan fram.
Bar in saker i förrådet.
När det är dags att ställa undan vagnen för vinterförvaring så skall den vara helt tom på alla saker.

När allt var klart så hade jag rejält ont i lederna.Det var ju inte så jättevarmt idag och dessutom blev jag ju våt.

Kostade hårt på fingerlederna med allt skrubbande.
Men det var det värt:) för nu är vagnen ren utvändigt.

Fönsterputs får bli någon annan dag.

Av Sirpa - 22 september 2015 09:16

Vad är det som styr det vi gör?

Ta som exempel...
Idag på min lediga dag så satte jag igång och röjde inne i förrådet, där mitt bohag är lagrat.
Ville få fram vinterdäcken till min bil och även en av familjens bilar.

Stuvade och plockade, bubbade och bar.Lyfte undan lådor och såg så en kartong som jag öppnade, utan anledning.
Däri låg de kängor som jag tänkte på senast igår kväll, då det börjar bli kallare.

Jag hade ingen tanke på att leta efter dem idag då jag inte hade någon aning om vart de låg...där dök de upp, bara sådär:)
Vad styrde detta?

Såna saker händer hela tiden.
Det ena ger det andra och ofta överraskas jag av resultatet av något jag inte först förstod.

Allt får liksom en mening när det är på detta vis.

Att göra något som kan tyckas jättetrist och meningslöst, leder oftast till något jättebra:)

Av Sirpa - 22 september 2015 06:53

Skönt att vakna till och veta att jag inte måste iväg någonstans.

Katterna som varit mina skötebarn i helgen har fått hem matte och husse så de lär vara glada:)

Tänker på den lustiga känsla jag hade igår då jag ryckte ut och jobbade extra.
Körde två vändor till och från Arlanda och det kändes mer som en nöjestripp bara:) än ett jobb.

Hoppas den känslan aldrig släpper att jobbet är så roligt att det känns som ett nöje.
Hade på mig min nyinköpta uniformskjol och den fick mig att kännas extra fin.
Högklackat och nylonstrumpor gjorde ju inte saken sämre direkt.

Idag har jag tänkt hinna med en mängd sysslor som lagts på hög då jag knappt varit hemma den senaste tiden.

Började morgonen med att ge Titti druvsocker då hon hade början på insulinkänning.
Balansgången är nålfin...
Vi kämpar på så får vi se vart detta leder.Varje dag är en bonusdag med min lilla livskamrat.

Hon hade kissat i sängen bredvid mig så det blev sanering av madrass innan morgonkaffet.
Hennes kiss luktar inget så det blir inte kvar något när jag gjort rent ordentligt.
Min lilla älskling!
Hon visste väl inte riktigt vart hon var någonstans när det blev vimsigt inombords.

Nu mår hon bättre igen och sover tryggt.Fångade upp henne tidigt så det gick över snabbt.

Har börjat packa inför veckoslutet på Öland.Lastar in Titti och grejer på Torsdag eftermiddag efter jobbet.
Åker ner till dotterns och svärsonens husvagn.De kommer också ner senare.
Ser fram emot att få vistas i mitt paradis på hösten:)
Ladda batterierna några dagar, träna och bara må gott.
Sedan skall deras boende plockas ner och husvagnen dras hem till Surahammar.

Bra att vi är tre vuxna som kan jobba med det tillsammans så blir det inte så tungt.
Hoppas vi har solguden med oss, så förtältet kan tas ned torrt.

Nu ska jag in i huset och ladda tvättmaskinen.
Får se hur mycket jag hinner få uträttat idag:)
Gör det jag känner att jag mäktar med...det är ju ändå en ledig dag.


Av Sirpa - 21 september 2015 22:23

Vaknade tidigt denna Måndagsmorgon.
Ville åka till katterna i Hallstahammar tidigt och sedan fara vidare till Västerås för att få en härlig pratstund med min bästa vän.
Sedan hade jag tänkt att leta efter skor att ha på i arbetet.
Börjar bli kallt med dem jag har, som är helt öppna.

Köpte mig en kjol igår till uniformen och den ville jag testa idag och ha på mig när jag skulle shoppa skor.

Sedan hade jag tänkt att städa husvagnen, tvätta och kanske hinna tvätta av bilen utvändigt

Jo tjena vad bra det blev....
Hann installera mig hos min vän när det ringde från Göteborg och det behövdes extraförare idag.
Redan 3 timmar senare.

Tur att jobbkläder, nycklar och sådant var med, så jag körde igång tjänsten som började 12.30
Hämtade ut buss från depån.

Satt sedan och funderade på väg mot Arlanda vad som hände...jag som skulle göra en massa idag satt där och rattade buss igen..
Nåja:) Klart jag hjälper till om det behövs.
Jobbade till 20.55 och for sedan hem till husvagnen.
Trött och hungrig.Hade ju ingen mat med mig så det blev en lång dag på fastande mage.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards