Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

Första morgonrn 2016

Av Sirpa - 1 januari 2016 06:08

Kan börja med att berätta, att den bild jag lade ut inatt som Nyårshälsning, inte är från samma dag.

Den togs i höstas när jag skulle ut på en kryssing fylld av härliga föreläsare, författare.
Min dotter fixade med mitt hår och jag fick glädjefnatt i stunden och körde lite Fångad av en stormvind:)

Själv såg jag ut som en välklädd zombie denna Nyårsafton.
Hostmedicinen såg till att jag inte behövde hosta lungorna ur mig, samtidigt som jag blev dödtrött av den.

Sov tiden mellan dukning och middag...ca 3 timmar.
Fortsatte sedan sova fram till innan 12 slaget, då min svärson väckte mig, så vi kunde gå ut och skåla in det nya året.

Kände mig väldigt ensam och nedstämd i mitt tillstånd.
Familjen var underbar och lät mig vara, med uppsikt så jag inte drog mig helt in i mitt skal.

Så skönt att slippa hostan!

Snöt blodblandat gojs som släppte ur luftvägarna.
Försökte vara utan hostmedicinen men det var dumt då jag straxt började hosta och kraxa enormt mycket.

En Nyårsafton att stoppa till handlingarna snabbt som ögat.

Saknade Titti vid min sida.
Kunde se framför mig, hennes stora ögon när raketer smälldes av.
Hon såg lite orolig ut oftast men inte mer än så.

Ludde Basset fixade allt bra.Han var lite tassig och orolig hela dagen.
Men det trodde min dotter berodde på att jag mådde så dåligt.
Han ville gärna vara nära mig och tittade på mig med ögonen fyllda av oro,
Mormor var sig inte lik med morfin i kroppen.

Jag kände också en saknad efter en person som betyder oerhört mycket för mig.
Ville ha honom nära och bara krama om.
Önska och drömma är gratis!
En dag kanske drömmen slår in:)
Eller inte...det visar sig.

Min vän L verkade oerhört förväntansfylld över det nya året och jag glädjs så med honom.
Livet är ju nu och den skall han ta tillvara på bästa sätt.
Hela och läka sig lite till och sedan kan han flyga ur boet och ta för sig av livet igen.

Nyårsmaten min dotter tillagat var delikat:)
Helt underbar!
Mört kött och fantastisk rödvinsås på recept från vår älskade vän H, nedåt landet.

H skrev till mig på eftermiddagen att jag tar ett träningspass för oss båda, så kan jag vara sjuk i lugn och ro:)
Han är skojig och lättsam i sin härliga personlighet.
Familjens bästa vän helt klart!
Vi saknade honom hos oss.

Efter 12 slaget fick jag med mig Ville katt, som sökte trygghet hos mormor.
Han sov med mig under kvällen stundtals och sedan hela natten.
Varmt och skönt mot min höft.

Vi behövde varann Ville och jag.

Familjen var vaken ännu när jag slocknade för natten vid 1 tiden.

Det nya året framför med oskrivna vita blad.

Såg att min blogg slog nya rekord.
Jättekul!!
Jag tackar mina läsare och följare som hänger med mig i livet.
Kommande år blir än mer intressant då jag bestämt mig för att uppfylla drömmar och sortera bort ännu mera energitjuvar ur mitt liv.

Dem jag älskar och som ärligt älskar mig som människa vill jag ha kvar hos mig.
Resten vänder jag ryggen och stolt går därifrån på mina långa, snygga och vältränade ben:)

Jag kan verkligen visa att även jag fixar att vara en Bitch om det behövs:)

Gott Nytt 2016

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards