Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

Årets första arbetsdag....

Av Sirpa - 1 januari 2016 06:40

Vaknade väldigt tidigt denna Nyårsdagsmorgon.
Redan vid 5 tiden.

Mitt huvud värkte och jag kände ett tryck över vänster öga, kindben och örat.
Snyter ut hjärnan känns det som...

Bra, då börjar det snart ge sig.
Får bara se till att hålla rent i gångarna så det inte fastnar.

Har nu druckit årets första kopp med kaffe:) Jättegott!
Hostmedicinen har jag inte rört sen igår eftermiddag då jag skall jobba idag.
Känner mig lite piggare.
Sömnen har gjort susen med kroppen och jag har fått tillräcklig vila.

Har plockat ner mat som skall med.Har en lång dag framför mig.
Jobbar idag och är sedan ledig två dagar, såvida inte jag behövs ut extra.
Det tar jag gärna för 4 dagars frånvaro utan betalning kommer kännas i plånboken.

Känner ingen oro.
Det kommer ordna sig.Jobb finns så det är bara att fylla Januari med så mycket timmar det bara går.

Ska kolla med F kassan också vad som gäller för timanställda.
Hade ju inte med i mina planer att bli sjuk så jag måste bli hemma.

Två vändor till Arlanda idag.
Med rast på depån.

Blir intressant att se hur mycket resenärer det är en sådan här dag.Det är ju helg framför så det borde inte vara alltför mycket.
Det visar sig:)
Jag trivs att ha mängder med kunder så jag kan känna att det är meningsfullt att jobba.

Trafiken kommer nog vara lugn under förmiddagen iallafall.

Fick in lite sms som säkert skickats inatt och som kom fram nu.
Säkert mängder i kö ute i etern.

Ska bli skönt att komma ut i verkligheten efter mina dagar i hostans och värkens värld.

Ska plocka med nässpray för att hålla rent i snoken.
Näsdukar så det bara är att fräsa ut de delar av hjärnan som vill ut, från förra året:)
Dags att ersätta med nytt och fräscht.

Nu skall jag ta, dag för dag och se till att få ordning på hälsan.
Komma igång med träningen igen.
Fortsätta söka bostad med ljus och lykta.

Funderar faktiskt på om jag ska dra husvagnen till Mälarcampingen, en bit in på året och bo i den ett tag.
Får se!
Det kostar ju en hel del att värma upp då det är kallt.
Får se hur vintern utvecklar sig.

Tankar och funderingar finns och jag sitter ju inte i sjön här i mitt rum heller men det vore skönt att boa ii eget igen.
Det är ju ett tag sedan nu.

Börjar med att jobba denna Nyårsdag och sakta återvända till vardagen, som jag själv bestämmer hur den skall se ut.

Ett spännande år ligger framför.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards