Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Vaknade badande i svett

Av Sirpa - 3 januari 2016 00:27

Nu har jag verkligen lagt manken till att vila, kurera och se till att kroppen får sin återhämtning.

Min älskade dotter kom försiktigt in till mig igår mot kvällningen och tyckte att jag borde äta något.
Hon hade mat klart och jag gjorde som hon ville.
Ät lite och det kändes bra i magen, som en nödvändighet till alla tabletter jag åt, nu mot feber.

Försöker att dricka mycket för att hjälpa njurarna.
Morfinhostmedicin, Alvedon och Ipren är min huvudsakliga kost just nu.
Nässpray och näsdukar.

Lade mig straxt igen och det behövdes inte många minuter förrän jag sov som en stock igen.
Kände hur lilla barnbarnet varvin och sade godnatt.

Vaknade några gånger under kvällen.
Somnade om och vaknade så vid midnatt, med nattlinne, lakan och täcke blött av svett.

Gick upp och drack vatten och intog ny dos av medicin.
Så isäng.
Ludde Basset var nattpigg och matte hade fullt upp med att få honom förstå att man sover på natten och busar på dagen.

Snabbt gjort att få felaktiga vanor om hon inte styr honom rätt nu.
Han hittade på alla anledningar till att busa och det är ju ingen tyst lek direkt, han sysslar med, stora klumpen.

Svärsonen fick nyss jouruppdrag och stack iväg.Så huset är lite oroligt inatt.
Bytte mitt genomsvettiga nattlinne.
Vände på täcket och vädrade lakanet en stund innan jag så kröp ner igen.
Frös då...

Ska sova vidare och hoppas på att kroppen ska få sin vila den behöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards