Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Sov 11 timmar....

Av Sirpa - 7 januari 2016 08:37

Jösses!
Hade ingen aning om att man kan sova så himla länge.

Var ju lite febrig igår mot kvällningen, tog tabletter och hostmedicin innan jag lade mig.
Hade inte behövt ta något på hela dagen och det var skönt.

Gillar inte att utsätta min kropp för en massa gifter.En av anledningarna till att jag inte dricker alkohol.
Varför utsätta kroppen för en massa extra skräp, det finns ändå så mycket överallt man får i sig.
Svårt att undvika idag.

Somnade tidigt och tänkte att det blir säkert att jag vaknar om några timmar.
Svärsonen blev utkallad på jourjobb hörde jag och det var helt tyst i huset.
Dotter och barnbarn var ju nere i Skåne.

Vaknade så straxt innan 8.
Alldeles yr och vilsen.
Visste knappt vart jag var.
Än mindre vad klockan var.

Gick upp och släppte in Ville katt och såg att jourbilen var borta så svärsonen lär ha sovit hemma och åkt igen.
Gav Ville mat och han var spinning och glad.

Fixade mig kaffe och sitter nu i sängen och tittar igenom meddelanden i mobilen.

Inget om lägenhet!
Det blir tufft att få tag i någonting.

Alla tre mina barn hade textmeddelanden till mig.

Kändes jättekonstigt att jag sovit så himla länge.
Samtidigt skönt för jag känner mig mer utvilad än på länge.
Vi är väl som djuren, sover mycket när vi är sjuka.

Munsåren börjar torka ihop.
Kommer snart att se hemsk ut med sårskorpor runt näsan.
Inget att göra åt!

Magen är lugn och gör inte ont.
Har hostat upp en hel del otäckheter från luftrören.
Ögonen känns klarare och hela vlbefinnandet bättre.
Var nog bra med sömnen inatt.
Hela jag i total vila.

Snart blir det hopp i duschen.
Om några timmar, på med uniformen och till jobbet.
Riktigt kallt ute.
Just nu i stunden -19.

Gäller att klä sig bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards