Direktlänk till inlägg 19 april 2018

Tidigt uppe

Av Sirpa - 19 april 2018 05:24

Gick isäng igår vid 21.30 tiden.
Kämpade på länge ändå för att inte sova för tidigt.
Var trött redan vid 19 tiden egentligen, men ville inte sova så tidigt då dygnet skulle bli snedvridet. Vaknade till kort när kärestan kom hem från sitt jobb straxt innan midnatt.

Den här dagen kommer bli lång och tung.

Kärestans pappa skall begravas.
Vid 15 tiden i eftermiddag tar vi ett sista farväl av honom.
Det blir i Köping och vi kommer gå dit med kärestans x hustru och hans vuxna två söner.

Jag kommer att få träffa den övriga släkten.

Fram till dess har jag tänkt hinna med en del annat idag.
Kommer straxt att ge mig ut på en skön morgonpromenad.
Tror jag tar och går bort till min systers viloplats och tänder ett ljus.
Det är så fint att gå längs ån, igenom koloniområdet och in på den vackra kyrkogården.

Sedan hem igen till frukost.
Då har nog kärestan också vaknat

Gårdagen vill jag sätta som ett riktmärke inför framtiden.
Kom till det fasta beslutet att lämna min nuvarande anställning.
Jag mår riktigt dåligt i det som råder.
Fungerar inte för min sinnesfrid och att se hur någonting förstörs mitt framför mina ögon, utan att jag kan påverka det.

Den lilla droppe jag tillför, gör ingen som helst nytta.
Jag har nu givit upp.
Det var sista droppen det som skedde igår.

Ganska skön känsla samtidigt.
Vi har ju båda pratat om detta i säkert 1 års tid. Att sker ingen förändring till det bättre så tackar vi för oss och söker annat.
Vårt yrke är eftertraktat överallt.

Nu står vi där, båda två.

Jag utför det jag åtagit mig över sommaren. Sedan räcker det.

Min semester är ju så kort att den knappast påverkar någonting.
Veckan i augusti kan ju frysa inne i pengar istället.

Vi nyanställning kommer det givetvis att bli timanställning 6 månader. Det hör ju till.
Vem vet, jag kanske väljer att vara timanställd helt och jobbar på flera ställen.
Det visar sig, vilket som känns bäst.

Nu på med träningskläder och ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards