Alla inlägg den 1 december 2018

Av Sirpa - 1 december 2018 14:07

Idag kör jag Eckerö igen ifrån Köping och Hallstahammar.
Lite gäster i min buss då vi behövde ta ut en egen för bara Västerås.
Så två bussar delar på linjen idag.

Kom i god tid till hamnen.
Fick mig en hytt.
Lade in grejerna och jackan för att äta innan sova.
Fick bli kafeterian idag och Biff Lindström med stekpotatis.
Jättegott!
Ville inte trängas på julbuffen.
Den får bli senare i månaden.

Det rullade på bra ett tag på havet och för mig gav det mycket god sömn.
Gungades in i sömnens mjuka famn.
Behövde det efter en alldeles för kort natt.

Vaknade av högtalarna flera gånger men kunde somna om.

Har nu duschat och fräschat till mig.
Bäddat upp sängen för att hjälpa dem som städar.
Så tacksam över denna vila som är nödvändig för att orka arbetspasset.

Snart i hamn.
Känner inte för kaffe med kollegorna.
Skönt att bara softa innan det är dags att köra åter mina goa gäster till deras hemorter.

Mörkt, regnigt och blåsigt på vägen hit imorse. Blir säkert lika hem.
Tar på krafterna att köra i sånt väder.
Total koncentration hela tiden.

Handlade en present till sambon som fyller imorgon.
Nåt han gillar från Taxfree.

Två lediga dagar väntar
Efterlängtat

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards