Alla inlägg den 24 december 2018

Av Sirpa - 24 december 2018 05:15

Gårdagen gick i ett trött töcken.
Vet inte riktigt varför jag vaknade med en fruktansvärd huvudvärk.
Det redan tidigt.
Tog Alvedon och somnade om kort.
Vaknade och värken hade förändrats och var mera migränlik.
På gränsen till illamående.
Tog då två Eeze som gav effekt.

Kunde ta det lugnt med en kopp kaffe i soffan efter nån halvtimme då värken släppte greppet.
Troligtvis var det detta som gjorde att dagen blev lite konstig.

När orken tillät tog jag och åkte ut till Maxi Hälla. Klockan var då straxt efter 6 bara.
Jag ville ha dagen på mig att i lugn och ro fixa med det jag ville innan Julafton.
Är ju så allergisk mot stress och utsätter mig inte för det i onödan.

Sambon hade jobbat natt så han låg och sov förmiddagen.
Jag ville göra honom glad och överraskad med att köra hans bil i tvätten då jag visste att han inte hinner.
Bilen blev ren och fin men nån glädje över det infann sig inte.
Nåja, jag gjorde mitt bästa för att göra nåt positivt.
Mottagaren var inte på samma nivå.

Väl hemma satte jag mig i soffan och tittade på Madicken medans jag skalade och strimlade potatis till två formar Janssons Frestelse.
Gjorde dem på 3 kg potatis.
Jag strimlar alltid för hand för det ger Min Jansson dess karaktär.
Jobbar in min känsla och kärlek i maten med mina händer istället för att fara fram med en maskin.


De blev så goda som jag ville ha dem.
En form till Julafton på Prästgården i Eskilstuna och den andra till Juldagen hos oss då min son kommer med sin familj.

Härlig Jul framför mig.

Vi firar på olika håll sambon och jag
Han med sina söner och xet medans jag är med mina döttrar, deras far och hans hustru samt annan släkt.
Det har blivit den fördelningen så behöver ingen stressa eller fara omkring.

Efter Jansson blev det griljering av den färdigkokta skinkan.
Koka själv har jag slutat med för flera år sedan.
Slipper jobbet och det är minst lika gott.

Dagen gick och jag slog in de sista julklapparna.
Vi åt en liten Julbuffe innan sambon åkte till sitt kvällsjobb igen.

Städade härhemma och fixade med allt möjligt inför Julaftonen
Det är ju en hel del jag skall ha med mig.

Huvudet fortsatte vara sådär mossigt och jag tog en dusch efter allt stök.
Varvade ner i soffan innan det var dags att sova.
Släckte lampan redan efter 20.00
Skönt att vila huvudet

Nova softade mest hela dagen.
Hon provsmakade skinkan och godkände den.

Av Sirpa - 24 december 2018 04:04

Gårdagen gick i ett trött töcken.
Vet inte riktigt varför jag vaknade med en fruktansvärd huvudvärk.
Det redan tidigt.
Tog Alvedon och somnade om kort.
Vaknade och värken hade förändrats och var mera migränlik.
På gränsen till illamående.
Tog då två Eeze som gav effekt.

Kunde ta det lugnt med en kopp kaffe i soffan efter nån halvtimme då värken släppte greppet.
Troligtvis var det detta som gjorde att dagen blev lite konstig.

När orken tillät tog jag och åkte ut till Maxi Hälla. Klockan var då straxt efter 6 bara.
Jag ville ha dagen på mig att i lugn och ro fixa med det jag ville innan Julafton.
Är ju så allergisk mot stress och utsätter mig inte för det i onödan.

Sambon hade jobbat natt så han låg och sov förmiddagen.
Jag ville göra honom glad och överraskad med att köra hans bil i tvätten då jag visste att han inte hinner.
Bilen blev ren och fin men nån glädje över det infann sig inte.
Nåja, jag gjorde mitt bästa för att göra nåt positivt.
Mottagaren var inte på samma nivå.

Väl hemma satte jag mig i soffan och tittade på Madicken medans jag skalade och strimlade potatis till två formar Janssons Frestelse.
Gjorde dem på 3 kg potatis.
Jag strimlar alltid för hand för det ger Min Jansson dess karaktär.
Jobbar in min känsla och kärlek i maten med mina händer istället för att fara fram med en maskin.


[Bild]

De blev så goda som jag ville ha dem.
En form till Julafton på Prästgården i Eskilstuna och den andra till Juldagen hos oss då min son kommer med sin familj.

Härlig Jul framför mig.

Vi firar på olika håll sambon och jag
Han med sina söner och xet medans jag är med mina döttrar, deras far och hans hustru samt annan släkt.
Det har blivit den fördelningen så behöver ingen stressa eller fara omkring.

Efter Jansson blev det griljering av den färdigkokta skinkan.
Koka själv har jag slutat med för flera år sedan.
Slipper jobbet och det är minst lika gott.

Dagen gick och jag slog in de sista julklapparna.
Vi åt en liten Julbuffe innan sambon åkte till sitt kvällsjobb igen.

Städade härhemma och fixade med allt möjligt inför Julaftonen
Det är ju en hel del jag skall ha med mig.

Huvudet fortsatte vara sådär mossigt och jag tog en dusch efter allt stök.
Varvade ner i soffan innan det var dags att sova.
Släckte lampan redan efter 20.00
Skönt att vila huvudet

[Bild]

[Bild]

Nova softade mest hela dagen.
Hon provsmakade skinkan och godkände den.

Av Sirpa - 24 december 2018 03:42

Jag vill tillönska mina goa följare och alla andra också givetvis, en Riktigt God Jul.

Försök ge julefriden en chans att infinna sig.
Allt faller tillrätta ändå och julen är här fast allt inte blir perfekt.
Jag vet själv av erfarenhet att många driver sig till utmattning med alla krav som ställs.

Det måste inte vara perfekt.
Julen är här oavsett du glömde köpa just den senapen du planerat eller något annat som inte hamnade inom perfektramen.

Viktigast är att Du mår bra och får möjligheten att umgås med dina nära och kära.
Alla vill inte, orkar inte eller helt enkelt inte har någon att fira med. Vi har alla olika förutsättningar.

Eller helt enkelt inte bryr sig i att det är jul.
Firar inte då tron inte är densamma som för mig.

Jag sänder Er Alla en varm tanke och ännu varmare kramar.

God Jul kramar i mängd

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards