Alla inlägg den 29 december 2018

Av Sirpa - 29 december 2018 22:10

Det är en skön känsla att kunna lämna ifrån mig bussen fulltankad, fylld spolarvätskebehållare, adblue fylld, olja och glykol kollad, tvättad, dammsugen, skurad, toan tömd och rengjord, sanervätska påfylld.

Vetskapen att nästa kollega som tar bussen bara kan köra iväg med allt klart, som det skall vara, den känslan är härlig

Mina härliga gäster idag lämnade kvar en stor mjuk bomullstuss i mitt hjärta.
Många kramar och mängder med beröm för mjuk, trygg och fin körning
Bra information och service på hög nivå.
Fylls av tacksamhet över att mitt arbete är uppskattat.

Hade ett underbart par framme hos mig längst fram som jag pratade med hela resan till och från Grisslehamn.
Tack Agneta och Uffe för timmarna vi hade i gemenskap och goda samtal.
Allt vi hann prata om och skämta till det stundtals.
Ni gjorde min dag verkligen ni två härliga, öppenhjärtliga människor.
Hoppas verkligen att vi ses igen snart.

Nu ska jag sova, jättenöjd efter dagen.


Av Sirpa - 29 december 2018 13:13

Ja då var det dags för veckans tredje tur till Åland med M/S Eckerö.

Utgick tidigt från Västerås och denna gång till Strängnäs.
Ingen med från Eskilstuna denna gång.
Vidare Aspö.
Hade så lite gäster att plocka så jag ringde kollegan i Köpingsbussen att jag tar även Enköping.
Så fick han lite lindrigare.
Framförallt ikväll när vi ska städa och tvätta bussarna.

Jag har tillgång till maskintvätt och hans manuella tvätt tar mycket längre tid.
Nu får han mera tid att använda sig utav och slipper stressa
Samarbete är viktigt tycker jag.
Kan jag underlätta för någon så gör jag det.

Vi fick varsin enkelhytt varje förare.
Det kändes bra.
Åt frukostbuffe innan det var dags för vila i hytten.
Riktigt gott med bacon, äggröra, smörgås och annat gott.

Har nu sovit ca 40 minuter och känner mig redo för att köra hemåt igen alla de milen som ligger framför oss.
Världens bästa gäster ombord även denna resa i min buss.

Framför mig ligger sedan tre dagars ledighet. Veckans arbetstid är fylld.
Kör tre Eckerö nästa vecka igen.
Skönt att ha planen klar med jobb.

Var tidig imorse då jag inte behövde angöra Eskilstuna. Lade den tiden på att putsa rutor invändigt i min buss.
Blev så blankt och fint.
Känns så bra att få tid över till lite finputs och inte bara den grova städningen.
Gav toaletten en extra vända med städning också.

Så skönt att leverera fin buss till våra gäster.

Snart dags att krypa i kläderna igen och ta en kaffe med kollegorna innan hamngång.

Börjar längta efter våren då jag kommer att stanna i Grisslehamn istället för att åka med.
Vara ute och röra på mig och ta tillvara tiden på ett konstruktivt sätt.
Nu på vintern orkar vi bara vila efter körningen som är ganska krävande i mörker och halka.

Båten kommer att tas in till torrdocka 7-25 Januari.
Något kommer att göras om med våra körningar till färjan.
Möte hålls på jobbet 10/1.
Jag hoppas och ber att inte turerna förstörs för oss.
Jag trivs så oerhört bra med dessa körningar.

Av Sirpa - 29 december 2018 03:43

Nu har jag sovit mina timmar för att jobba en lång dag.
Sambon kom nyss hem från sitt jobb och ska lägga sig.
Så det är skiftbyte i sovrummet.

På det här viset vi jobbar nu så är Nova sällan ensam hemma många timmar och det är ju tryggt för henne.

Sambon är ledig i dagarna två nu för att sedan köra lite nyårsafton.
Jag jobbar idag i 15 timmar och är sedan ledig tre dagar.

Känns bra.
Nova fick sin tidiga frukost och kan sova vidare intill husse

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards