Alla inlägg den 21 december 2018

Av Sirpa - 21 december 2018 20:48

Jag förstår inte denna galna hysteri som råder dagarna, ja till och med veckorna innan Jul.
Folk är som tokiga då de väller fram med stirrig blick i affärer, på parkeringar och längs vägarna.

Vart i himmelens namn har alla så bråttom.
Går det ens att komma fram snabbare med den mentalitet som råder.
Jag, jag, jag överallt.
Ingen hänsyn, ilska och till och med aggressiva beteenden råder.

Var på Hälla idag och handlade.
Willys var fylld med människor som for fram i butiken.
Överallt var jag och min varuvagn i vägen för dessa stressgökar.

Var så glad att jag sedan visste andra vägar att köra därifrån.
Slapp en bra bit av stressad trafik.

Jag förstår inte vitsen med denna hets och stress.

Av Sirpa - 21 december 2018 20:29

Fluffigaste ostpajen fixad till Julafton

Små Grönkålspajer gjorda, helt mjölkfria så mitt lilla barnbarn också kan få paj till julbordet.

Av Sirpa - 21 december 2018 04:47

Igår körde jag tidig tur till Eckeröbåten med början från Eskilstuna.
Hämtade bussen på depå Västerås.

Självklart ville jag ju fixa till lite juligt i bussen så det fick bli färgglada, glittrande kulor fram i rutan
På ett ställe som inte störde sikten och trafiksäkerheten givetvis.

Bjöd dessutom på After Eight till mina härliga gäster som inte var så många denna torsdag.
Stammisar de flesta av dem.

Vi hade en trivsam resa tillsammans och jag tvättade, tankade och fyllde vätskor i bussen på kvällen.
Kunde lägga lite extra tid på finputsa så mina gäster inte stökat till det minsta.

Ägnade tiden jag hade till att få vår fina Vsk buss lite extra ren och blank.

Såna här arbetspass är en njutning och jag passade verkligen på att suga i mig energi från lugnet och friden.
Många tack och vänliga ord från mina fina.

Härlig arbetsdag som kändes mera som en trivsam utflykt.
Tack våra härliga gäster för att ni finns.
Jag älskar att ta hand om er på allra bästa sätt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards