Alla inlägg den 4 november 2019

Av Sirpa - 4 november 2019 09:59

I Lördags körde jag "mina" Vsk grabbar.
Vi hade bortamatch mot Brage i Borlänge.

Gick upp tidigt på morgonen och bakade två stora äppelpajer.
Packade ner elvisp, kaffebryggare, pumpthermos, muggar, fat och annat som behövdes för gofika efter matchen.

Åkte till depån till 10 efter att först ha handlat Vaniljvisp.
Fixa iordning bussen för avfärd. Putsade och grejade.

Åkte till Solid Park Arena här i Västerås och hämtade upp laget och ledarna.
Kändes lite vemodigt redan där då det var sista matchen för den här säsongen.

Lastade in.Grabbarna åt varm mat i bussen på väg till Borlänge.
Med i bussen var också min kollega C som är försteförare för Vsk.
Han åkte med civil för att se sista matchen och vara med laget

Kom till Borlänge i lagom tid.
Lasta ur. Ställde mig rätt parkerad innanför stängsel, kopplade el och började fixa till för fikat sedan.
Där jag stod fanns också poliserna så jag hade mycket trevligt att titta på.
Fin polishund, snygga bilar och stiliga poliser.

Vispade vaniljvispet.
Dukade fram och bryggde kaffe.
Såg på matchen.
Värmde ledarnas mat i ugnen.
Pratade med funktionärer och polis. Trevlig stämning och en bra match.

Riktigt kallt ute så jag var nöjd att jag hade bussen att vistas i. Var inte rätt klädd för kylan.

Vi förlorade med 2-1 men det spelade ingen roll för oss.
Viktigast för Brage att vinna.
Vi är ju klar för Superettan.

Grabbarna försåg sig genast av det goda jag hade med. Ledarna åt sin värmda mat och sedan åkte vi till närmaste Max så grabbarna fick köpa sig mat och det som de själva ville ha
Fikat var väldigt uppskattat.

Körde sedan hemåt i mörkret.
Kände hur jag kommer att sakna grabbarnas glada skratt och spontana härliga tillrop bakifrån bussen
Jag har ju nu under säsongen gjort en hel del resor med dem och tycker väldigt mycket om allihopa.

Ett arbete som känns så mycket mera än just arbete.
Det är Mina grabbar och jag vill deras bästa.
De ska ha det tryggt och bra när de åker med mig.
Jag fixar med bussen, maten och ser till att de får nåt extra gottigt efter varje match.

Lite bussmamma :)

Jag trivs så grymt bra under våra resor
Ett viktigt förtroende som jag vill förvalta väl. Ett uppdrag som ligger mig varmt om hjärtat.
Känner mig som en del av Vsk där jag med stolthet rattar fram med spelare och ledare i min buss.
Bussen som jag värnar om att den är ren och fräsch ständigt.

Vsk A lag Herrar Superettan.

Kommer att sakna er grymt mycket tills nästa säsongstart nästa år.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards