Alla inlägg den 12 november 2019

Av Sirpa - 12 november 2019 07:15

Har nyss varit ner och ätit en jättegod hotellfrukost efter att ha vaknat redan vid 4 tiden imorse.
Somnade vid 00.30 så det blev inte många timmar.

Tog en sväng ut till bussen för att se så han mådde bra. Allt var lugnt där.
Står uppbackad på baksidan av hotellet på deras egen parkering.
Kostade 100:- att parkera natten.
Receptionen hade tänkt att bussen skulle stå i garaget :)
Tror inte riktigt han förstod hur stor buss som var med mig.

Jag vill alltid ha bussen tryggt parkerad.

Ligger nu i sängen och bara vilar en stund innan det är dags för dagens körningar.
Kommer att utgå flera gånger från Hotell Anglais så det blir mycket trängsel, backa och vända.

Känner ingen oro över den biten men jag gillar inte när det måste vara så förbaskat trångt utanför hotell som bussar måste komma åt för att släppa och hämta gäster.
Bara att inte kunna köra runt hotellet utan det krävs att man åker in och backar in i en återvändgränd och vänder för att komma på rätt sida av hotellets ingång.
Helt ok om man är ett par bussar.
Men nu kommer vi säkert vara som igår, 8-9 bussar + taxibilar som vägrar flytta på sig.
På detta lokalbussar som måste fram, privatbilar, varulastbilar, moppar, cyklar, elbrädor och fotgångare.

Pjuh!!
Kommer bli en dag som suger energi och kräver total koncentration hela tiden.
Knäpp som jag är så gillar jag samtidigt detta.
En riktig utmaning, varje körning.

Idag får jag åka hem efter att ha kört Damlandslaget åter till hotellet.

Nu vila 20 minuter sen full fart...

Av Sirpa - 12 november 2019 06:57

Att plocka det jag själv vill ha utan att göra iordning det först.
Sedan bara njuta av att äta och gå ifrån bordet.
Guld för en som jag som själv jobbar i serviceyrke.
Känner mig bortskämd :)

Av Sirpa - 12 november 2019 05:00

Måndagen var fylld av spännande körningar för SvFF och Fotbollsgalan.

Efter att först ha städat, tvättat och tankat iordning Nallen, min dubbeldäckare så åkte vi i samlad trop till Hotell Anglais i Stockholm.
4 bussar totalt från oss.

Trångt, stökigt och riktigt tufft utanför ingången där vi skulle samsas med andra bussar, taxibilar och privatbilar.
Självklart i värsta rusningstrafiken.

Min skidboxs ena hörn längst bak klämde till en liten bil som tryckt sig in bredvid när jag låg i vänstersväng.
Sån stress att ta sig fram att vi inte ens kunde få utrymme att svänga in vid hotellet.

Fick inte många själar i min buss
Jag åkte därifrån som sista buss mot Globen.
Körde lite fel där och fick hjälp av kollega att hitta rätt igenom stängda bommar och annat stök.

Det är ju inte så vidare bussvänligt någonstans i vår kära huvudstad.

Släppte av och R min kollega åkte med mig till Bosön där jag skulle hämta Ungdomslandslaget P 02 för att köra till Globen.

Det gick jättebra och jag kunde parkera på nåder av bomvakten vid hans kur under galan och mina andra kollegor ordnade så vi kom in och kunde deltaga.

Trött, nöjd, lite småbesviken för den tilltryckta bilen.
Jag vill ju inte ha skador eller orsaka skador när jag kör.
Nu blev det så och jag måste inse att även jag är mänsklig.

Vi rör oss i grymt trånga passage och trafik överallt intill oss.
Alla superstressade och ska fram till varje pris.

Häftig tillställning med Fotbollsgalan 2019 som var på Hovet :)
En fröjd att beskåda på plats.
Festligt, glittrigt och glädjen högt i tak.

Jag gick ut tidigt för att möta upp grabbarna igen som skulle tillbaka till Bosön 22.00
Många bussar var vi och väntade utanför.
Jag var den första iväg och styrde ut i den mörka kvällen mot Bosön där grabbarna var på träningsläger.

Släppte av och körde sedan mot Kista där det var bokat hotellrum för mig.
Bytte buss med kollega där och fick Landslagabussen som skulle bli min kompis under tisdagens körningar.

Somnade efter midnatt efter att ha skrivit en rapport till min chef om bilen och skidboxen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards