Alla inlägg den 21 november 2019

Av Sirpa - 21 november 2019 06:10

Imorgon Fredag kommer jag äntligen att få köra det lag som jag gillar bäst vad gäller hockeykörningar.

( Vsk fotboll är min grabbar annars )
De ligger närmast hjärtat

Att köra dessa norrländska härliga gäng gör mig glad.
Körde dem i vintras från Globen till Sundsvall.
De spelade match i Timrå och sedan åkte vi vidare till Övik där jag måste hoppa av då körtiden var slut.

En annan förare tog över bussen och körde hem grabbarna till Luleå.
Sedan kom han åter med min buss som jag tog hem igen.
Jag hade sovit natten på hotell medans han körde.

Tog hem Nallen, min dubbeldäckare till Västerås i grymt snöoväder den gången.
Det bloggade jag om, minns jag.

Nu denna gång kommer jag att hämta laget på Arlanda.
Sedan åker vi vidare till Tegera Arena i Leksand och lämnar spelutrustningen
Övernattning kommer att bli i Tällberg.

Ska bli en spännande resa då jag inte varit varken i Leksand eller i Tällberg.

Ska bli kul att träffa gänget igen

Jag är så glad att min arm hunnit bli såpass bra att jag kan genomföra denna efterlängtade körning.

Av Sirpa - 21 november 2019 05:08

Efter att jag satte på mig arbågsskyddet så halverades smärtan.
Så grymt skönt!
Skyddet/stödet gör att armen hålls mera stilla och samlad på nåt vis.
Svårt att förklara men för mig har det gjort en enorm skillnad.

Gjorde som döttrarna mina förslog.
Att smörja in Voltaren precis där jag har ont och sedan hästliniment med Arnika på resten av armen
Ända från handleden till axeln.
Hade ju börjat ha ont i skulderbladet på höger sida också då jag försökte skydda armen.
På detta vis fick allt vila fint och ha en ordentlig blodgenomströmning.
Arnikan har den effekten.

Jag kunde göra en hel del hemma denna dag och min själ kunde få lite ro.
Att bara slappa är inte min grej.
Visst har jag behövt den vila och framförallt extra sömn som jag fått dessa dagar.
Känner mig nu piggare än på länge.

Tvättade mina fönster som plågat mig länge.
De var ju inte ens rena efter förra hyresgästen och jag har inte tagit mig tiden eller orkat fixa det tidigare.
Nu är de blanka och fina.
Använde vänsterarmen mest under putsningen. Gick alldeles ypperligt.

Har balkongfönstren kvar bara och dessa tänkte jag fixa idag.
Viktigast var de i köket som jag ständigt såg
Nu gnistrar de som jag vill ha det.
Julgardinerna åkte upp igår vid balkongfönstren.
Det gjorde ganska ont i armen då jag måste sträcka upp båda armarna.

Men nu är det också klart.
Alla stakar och stjärnor är uppe.
Men inget är tänt ännu såklart. Det gör jag inte förrän 1:a Advent.

Då jag varit hemma flera dagar med en karensdag och tre fridagar på det så måste jag jobba massor de dagar som är kvar i November för att inte förlora mängder med pengar.
4 dagar utan betalning blir kännbart i min plånbok.

Gårdagens plock med allt möjligt gjorde mig naturligt trött och jag lade mig tidigt.
Sov djupt och läkande tills Nova väckte mig vid 4 tiden.
Då tyckte hon det var dags för frukost.
Gick upp och gav henne det och fixade mig själv en stark och god kopp kaffe
Sista lediga dagen.
Jag ska göra den värdefull på alla sätt.

Armen gör ganska ont då jag sovit utan stödet. Ska ta en dusch och sedan smörja in som igår.
Efter det är jag redo för dagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards