Alla inlägg den 28 november 2019

Av Sirpa - 28 november 2019 20:58

Införskaffade lite flamskyddad mossa idag och fixade min söta runda Adventstake av koppar.

Blev nöjd med resultatet

Av Sirpa - 28 november 2019 16:54

Tog lite bilder på vår fina Landslagsbuss imorse tidigt i Jönköping.

Så grymt mörkt nu i November.
Regn, mörker, råkall kyla.
Verkligen en jobbig tid för oss alla.

Allt ljus som finns speglar sig i vätan.

Det är svårt att tro att solen kommer att visa sig igen. Det har den inte gjort på flera veckor nu.
Vi påverkas av mörkret.
Går i ide, avaktar och hoppas på att ljuset återvänder igen.

Jag blir trött av mörkret...

Av Sirpa - 28 november 2019 03:15

Vaknade för ca 30 minuter sedan av meddelande från kollegan, som är på väg från Berlin med bussen jag ska ta över.

Han var då i Helsingborg och uppskattade sin ankomsttid till 3.40 här vid hotellet i Ljungby.

Jag gick upp direkt, på med vattenkokaren och i duschen. Har ju frystorkat kaffe med mig.
Grejade tyst i den tidiga timmen för att inte störa grannar.

Det mesta var packat redan så jag har bara klätt mig, sminkat mig och gjort allt redo för att ta över så fort han landat utanför.
Får med mig frukostpåse från hotellet.

Jag kommer att köra bussen till Eskilstuna och släppa av gästerna där.
Vi gör ett stopp i Jönköping för frukost.
Jag behöver få 45 minuter för att kunna köra resten av vägen sedan.
Klarar inte i ett svep från Ljungby.

När bussen är tom bär det av hem till Västerås för städ, tvätt och toatömning.
Bussen har ju varit iväg några dygn och lär vara rejält smutsig.

Hade lite svårt att somna igår kväll så det blev inte så många timmar som jag hoppades på.
Det gör inget.
Lägger mig tidigt ikväll då morgondagen kommer att bli lång.

Nu ner och hämta frukosten och väntan in kollegan.
Hans säng står redo och väntar på honom som kommer trött och behöver sova.

Överlämning av bil och rumsnyckel får ej glömmas

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards