Direktlänk till inlägg 2 augusti 2020

Kvällsdopp

Av Sirpa - 2 augusti 2020 20:56

Hade gått och lagt mig redan då jag gick upp så tidigt imorse och har varit igång precis hela dagen i värmen.
Men det var så varmt i sovrummet att jag blev genomvarm och kunde inte koppla av.

Hönsen var ännu ute och traskade omkring så jag måste ändå gå upp senare under kvällen och stänga in dom.

Så till katternas förtjusning bytte jag om till bikini och traskade ut till poolen.
Vek en bit av pooltäcket åt sidan och kröp ner i det varma vattnet
Det var +21 i vattnet och ännu +22 ute fast klockan var 20.10

Jätteskönt!

Gick upp och grejade med lite annat innan jag tog ett dopp till innan det var dags att torka mig och byta om till nattlinnet.
Såg att hönsen hade gått in så det var bara att stänga hönsgården.
De satt uppflugna på sin pinne när jag kikade in i hönshuset.

Därinne var det rent och fint då jag städade där imorse efter att de fått gå ut.
Blir ju inte mycket efter två fjäderfän men det behövs städas ur ändå.
Båda har dessutom ruggat så det är dun överallt.
Tog imorse och plockade ihop dunen och fjädrarna och lade in i värpredet.
Då är där mjukt och skönt.

Blev en hel del gjort idag.
Färgade håret och medans jag väntade på att det skulle verka så åkte dammsugaren fram. Duschade och åkte sedan iväg med äppelträdkvistar som jag kapat tidigare, hem till dotterns hus där hon har 2 marsvin och en hittekanin.
De älskar att gnaga på äppelträd.

Sedan for jag vidare och tog hand om dotterns häst som går på bete men ses till varje dag.
Gick in i hagen och klappade på honom,visiterade så han var hel och ok.
Allt var bra så jag kunde åka iväg till Willys för att påbörja handlandet till mamma imorgon
Kunde köpa allt utom kylvarorna idag.
Underlättar mycket inför morgondagen som blir grymt lång.
Jobba i Hallstahammar, handla åt mamma i Surahammar och sen hit till Eskilstuna för att ta hand om hästen igen.

Handlade hem också samtidigt.
Var in på Rusta och köpte jättebra solcellslampor till trädgården.
Köpte två förut och är jättenöjd med belysningen.

Kom hem och käkade lunch
Dammsög klart, möblera om på verandan, mata fiskarna. Rensade ogräs och vattnade blommor och odlingarna i pallkragarna.
Plockade Smultron och Persilja och frös in till vintern.

Gjorde rent poolen noga idag och hade pumpen igång. Rengjorde även filtret i pumpen.
Mejlade till min chef om lite funderingar.
Tvättade kläder, tömde sopor och körde disk.

Så när kvällen kom var jag rätt trött.
Nu efter badet känner jag mig sval och behaglig.
Ska gå upp 5.30 imorgon så det är sova snart som gäller

Nu följer tre riktigt långa och intensiva arbetsdagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards