Direktlänk till inlägg 5 augusti 2020

Intensivt bara förnamnet

Av Sirpa - 5 augusti 2020 07:28

Ligger i sängen på hotellet och bara känner mig avslappnad och ganska utvilad efter en natts god sömn.

De senaste dagarna har varit så intensiva att jag knappt hunnit andas.

Först måndagen som började vid 5.30 på morgonen. Vaknade så tidigt fast jag inte började jobba förrän 8.
Ville hinna få gjort förberedelser hemma för att sedan jobba som en toka i tre dagar.

Körde nåt som heter Brukslinjen och Servicelinjen under måndagen.
En komprimerad körning som skapats till sommaren för att spara in på förare.
Full fart och lite till.
Fram och tillbaka som en jojo mella orter och ställen.
Gällde att verkligen läsa körordern noga så det blev rätt ställen
Mitt i där servicelinjen som är till för gamla och funktionsnedsatta.

Pjuh! Kort rast där jag fick i mig en burk tonfisk i olja. Macka med mig i bussen.
Kaffe i thermos. Inga toan utan det var bara att pinka i buskarna när tid fanns.
Jag är ju van att ha toa i mina beställningsbussar.
Nu körde jag en stadsbuss.

Efter jobbet som slutade vid 18 tiden bar det iväg till Surahammar och Willys i full fart.
Var så trött och hungrig vid det laget att huvudet kändes jättetungt.
Handlade färskvarorna mamma behövde.
Det andra hade jag köpt redan dagen innan för att hinna med allt.
Låg i bilen och väntade.
Bar upp allt till mamma, pratade en stund, hjäpte henne att plocka in allt i frys, kyl och skafferi.
Sedan in i bilen och full fart hem till Eskilstuna och stallet.
Hade sån tur att Magino, dotterns häst stod i sin box då de andra hästarna reds
Borstade honom och visiterade för att se att han var helt ok.
Inga bett eller skador
Sparade tid på att inte behöva hämta in honom från hagen.
Var ju dessutom klädd i min bussuniform ännu.

Sedan hem till mitt och väntande katter.

Hemma blev det fullt upp igen. Packa väskan för nästa dags övernattning.
Vattna överallt, hade varit blåsigt och varmt.
Som tur var det mesta klart i övrigt.
Det hade jag fixat dagen innan.
Kom isäng vid 22.30 tiden. Yr av trötthet.
Somnade bums. Katterna kom in på natten och båda sov hos mig i sängen.

Gick upp 5.30 och satte igång dagen direkt.
Min fina vän som jag så sällan hinner träffa då vi jobbar massor båda två, kom över på kaffe och uppdatering av livet.
Han ser till hus och djur medans jag är iväg på min jobbresa.

Vid 9 tiden pussade jag katterna och åkte till depån i Västerås. Kopplade på släpet på dubbeldäckaren och lastade in det som skulle med. Såg över städning och sånt.
For sedan vid 10 tiden mot Värmland och Djuprämmens kollogård.

Stannade kort längs vägen för att få i mig medhavd frukost.
Kaffe och macka vid en parkeringsficka i vacker natur.
Tog givetvis foton på mitt ekipage som jag kommer att sakna av hela mitt hjärta.

Åkte så till kollogården.
Ställde ekipaget med öppna dörrar för lastning och gick sedan ner till vattnet.
Var inte sugen på att bada.
Vet inte varför. Kan vara av ren trötthet.
Kände mest för att lägga mig och vila nånstans men det fanns inte tillfälle till det.

Så vackert detta ställe.
Djuprämmen i Värmland. Underbart ställe för kollo.

Satt på bryggan och tänkte på hur livet har blivit i jobbet.
Intressant att se vad det tar för vändning.

När allt var lastat och klart styrde jag mot Stockholm.
4 timmar och 15 minuter på rull.
Med över 60 personer i min buss

Framme i Stockholm och lastade av vid KTH vid Östra Stationen.
Måste där ha 45 minuters rast i Färdskrivaren innan jag kunde åka till frihamnen och tömma toaletten.
Sedan till hotellet i Kista.
Parkerade på min vanliga plats och checkade in vid 21 tiden.

Träffade en kollega från ett annat bussbolag i Västerås och han ville att jag söker jobb hos dem.

Tog hissen till våning 21 och mitt rum.
Helt slut, hungrig och svettig.
Av med uniformen och i duschen.
Åt macka och drack gammalt kaffe från thermosen
Slocknade vid 23 tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards