Direktlänk till inlägg 9 augusti 2020

Får inte mycket gjort

Av Sirpa - 9 augusti 2020 14:09

Denna söndag går till historien som en riktigt slö dag.
Det är så varmt att vad jag än företar mig så försvinner orken efter en stund.

Gick upp tidigt för att kunna hålla öppet ut när det ännu var svalt.
Öppnade dörrar och fönster. Kändes jätteskönt när den friska luften tog sig in i rummen.
Sen var det bara att stänga vartefter solen gick och värmen steg.

Åkte tidigt till Maxi för att köpa insektsmedel då getingar har byggt bo inne i väggen alldeles ovanför grovingången.
Har inte sett det tidigare då jag inte använder den dörren.
Hoppas jag kan få bort den själv. Har inte råd att anlita Anticimex.
Tankade bilen innan dotterns häst fick tillsyn.

Blev förvånad när vattentunnorna låg opp och ner i hagen. Det visade sig att hästarna flyttats till en annan hage med skog så de kommer undan solen.
Jättebra!
Mange mådde bra så jag kunde åka hem.

Plockade av pooltäcket och startade filterpumpen. Tänkte att det blir bra med ordentlig genomströmning under dagen
Tog ett bad rätt omgående.
Den andra för denna dag.

Frukost och vila på soffan en stund.
Körde tvätt. Plockade smultron och sockerärtor och frös in.
Pratade på Messenger med en god vän i Skåne som ville ge sitt stöd till min känsla igår, när jag hade min sista dag som fastanställd.

Fixade med mina älskade blommor.
Badade igen. Försökte sola men hade inte ro till det.
Slumrade in en stund på soffan framför tv:n.
Sällskap av Nova som sov djupt bredvid mig



Den här dagen tuffar på tomgång och jag låter den göra det.
Imorgon är det måndag och full fart med att lägga upp framtidens planer.

Ska kontakta ett bussföretag här i stan som gärna ville träffa mig och se vem jag är.

Tror att jag trampade på en geting ute för det sved som eldar under vänster fot.
På med Salubrin och det lindrade.

Det är varmt idag, alldeles för varmt för mig.
+30 grader säger mätaren i skuggan.
Pjuh!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards