Direktlänk till inlägg 30 augusti 2020

Augusti har rusat förbi

Av Sirpa - 30 augusti 2020 18:54

I rungande fart och med stora förändringar i livet har Augusti månad dragit fram, likt en flodvåg.

En märklig månad.
Jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist, tillsammans med 10 andra kollegor.
Skrev in mig på Arbetsförmedlingen för första gången i mitt liv.
Likaså A kassan.

Har börjat jobba på en Björksdepå till som finns i Enköping.

Augusti månad var för min smak en alldeles för varm månad.
Mår inte bra i för höga temperaturer.

Känner såhär i månadens sista skälvande timmar att detta nog varit den stressigaste och oroligaste månaden på åratal.
Två magsparkar.
Uppsägning och nästan ingen lön alls.

Jag hade en hel del drömmar och planer inför denna sommar som allihopa försvann ut i ett moln av kaos.

Hade tänkt åka till Öland och ta minst en vecka till riktig semester.
Ledighet har ju inte existerat sen förra årets semester.
Planerade bygga mig ett växthus.
Skulle ha jobbat i Norge. Kört en bussresa till Italien också.
Några nya kycklingar av rasen Wayan Dotte var också tänkt att inköpas så vi kan få ägg kommande säsong.

Inget har varit möjligt att göra.

Jag är lycklig över att få bo som jag gör.
Ute på landet och den lilla poolen har varit räddningen för mig under den varma perioden när tempen låg mellan +25-+30 grader och till och med mera vissa dagar.

Jag har haft mina blommor och grönsakslandet att glädjas åt och pyssla med. Lugnande och meditativt.

Blir intressant att se hur September månad kommer att se ut.
En del kan jag givetvis påverka själv.

Jag kommer iallafall att se till att få ordning på min bråkiga magen.
Måste det för att orka med vardagen.

Hoppas och ber att Covid 19 snart kan läggas bakom oss.
Det känns stundtals som taget ur en film, en riktig rysare.

 
 
Amisa

Amisa

30 augusti 2020 23:18

Tyvärr kommer nog Coronan att fortsätta att plåga oss under hösten och nästa vår, så det är nog lika bra att vara beredd på det? Och om det ordnar sig tidigare, så blir det en trevlig överraskning. Vi får nog leva med Coronan tills ett vaccin kommer och börjar få genomslag i minskad smittspridning. Det kommer ta tid.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

31 augusti 2020 05:55

Jag tror också att det kommer ta tid men vi ser ju en ökning av Beställningsresor inom bussbranchen. En långsam sådan.
Folk börjar röra på sig mera och med buss funkar det ju med avstånd och trygghet.
Vi lastar ju bara halva bussar och många grupper är inte större än så.
Utlandskörningar dröjer ännu. Säkert även nästa år att det inte blir nåt mot utlandet.
Nån gång återvänder livet.
Tyvärr ökar våldet i vårt land med Coronan och det är hemskt!

Covid 19 är en stor varningsklocka för mänskligheten. Vi får inte leka med Moder Jord. Hon bestämmer och nu har hon fått nog

 
Amisa

Amisa

31 augusti 2020 15:19

Ja, alla dom stora smittorna som kommit under de senaste åren tros ju ha kommit från den storskaliga livsmedelsindustrin!

Vi lägger massor av pengar på att köpa grejor vi inte behöver, men tycker inte att vi har råd med hälsosam mat utan stoppar i oss skräpmat och mat av urusel kvalitet? Hur korkade är folk egentligen? Jag är glad att jag är vegetarian!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

1 september 2020 12:11

Ja det gäller att tänka till när man är och handlar.
Jag äter ytterst lite kött. Det äcklar på nåt vis.
Går veckor ibland då jag inte intar nåt med kött i

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards