Direktlänk till inlägg 21 november 2022

Riktig vilodag

Av Sirpa - 21 november 2022 16:08

Idag är jag trött!
Jättetrött och med värk i mina händer efter gårdagens tuffa timmar vid bussratten.

Gick upp tidigt imorse för att ge katterna frukost och släppa ut båda.
Deras kroppsspråk när första tassen sattes ut på verandan var nästan komisk.
Snön, kall och blöt var en överraskning för båda.
Nova var nästan på väg att vända och komma in igen men gick ändå ut

10 minuter senare krafsade det på dörren och hon ville in igen.
Wille stannade lite längre iallafall.

Jag tände en värmande skön brasa i köksspisen. Bryggde mig gott kaffe och kröp ner igen i bädden.

Kände hur trött och sliten jag var.
Lite huvudvärk men framförallt så öm och stel i flera fingrar.
Det tog hårt på mig med körningen i snöovädret under alla timmar igår till och från Hudiksvall

Drog igång en maskin vittvätt. Behövde få jobbskjortor rena till nästa arbetsperiod som knackar på dörren.
Är ledig idag och imorgon är det dags för Ykb utbildning.
Yrkeskompetens utbildning som alla yrkesförare måste gå.

Kanske är jag ledig på onsdag, jag vet inte. På morgonen då ska jag iallafall in med dotterns bil till Jutoplatsen för däckskifte.
Hann ju inte fixa det förra veckan.
Hon kan ha min bil sålänge.

Barnbarnet är hemma från skolan idag. Hon var snorig och hängig så det var säkrast att bli hemma.

Gick ut till höns och kaniner när det ljusnade och gav dem krossad havre till frukost. Öppnade åt hönsen så dem fick ut och picka i hönsgården.

Tog mig en varm dusch senare och körde ett par maskiner tvätt till.
Sedan fick det bli en tallrik havregrynsgröt innan jag lade mig i sängen igen för att läsa min bok.
Somnade och sov över en timme.

Så den här dagen gör jag inte många knop.
Orkar helt enkelt inte.
Känner mig yr och knepig.
Fast smärtan i fingrarna är värst.

Allt går ju över bara jag får vila och det gör jag idag.
Äter, läser, sover och vilar.

Ute är det snö och blåst

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards