Alla inlägg den 27 november 2022

Av Sirpa - 27 november 2022 09:59

Denna Första Advent vaknade jag i vanlig ordning tidigt.

Har sovit ganska bra i det lilla rummet jag bor i under tiden mina gäster roar sig här i Stockholm.

Hämtade dem från Örebro igår Fredag och vi anlände hit vid 11 tiden.
Gästerna gick ut på stan och jag väntade i bussen på att få mitt rum.
Handlade lite på Lidl alldeles i närheten.
Betalade parkeringen med app. Stockholm Stad

Fick mitt rum lite tidigare, vid 14 tiden.
Var tacksam för det då jag frös.

Elite Palace Hotel på St Eriksgatan i Stockholm. På 9:e våningen med utsikt över en innergård med glastak och byggarbetsplats.
Ett litet sött pytterum vid varuhissarna.
(Säkert anpassat just för chaffisar som inte får kosta mycket)
Det var ett himla skrammel och oväsen ända till kvällen innan det blev lugnare.

Körde sedan gästerna till Chinateatern. Tog mig tillbaka till hotellet och hade sådan tur att bussparkeringen ännu var tom.

Kände mig trött fast jag inte kört så mycket så en kväll på rummet vid tv:n var välkommen.
Åt lite och fikade.

Somnade vid 22 tiden och gick upp vid 5. Kaffe i magen, på med kläder för promenad.
Gick ut vid 6 tiden och traskade bortåt med NK som mål.
Tänkte jag skulle se julskyltningen.

Det blev inte så.
Kände mig inte helt trygg på gatorna vid den tiden så det blev bara att gå och gå längs trygga gator.
Fick ihop 6 km iallafall och det är jag nöjd med
Grått, kyligt och rått ute.

Skönt att ta en varm dusch innan jag intog lite kaffe och macka på rummet.
Lockades inte av hotellfrukosten.
Kände för att bara softa på rummet tills det var dags att checka ut.

Det är dags om en timme.
Sedan har jag tre timmars väntan i en kall buss innan gästerna ska hemåt.
Ska kolla om jag får vara inne på hotellet och kanske läsa min bok.
Om inte så får jag ge mig ut och gå igen.
Får ju inte ha bussen igång.



Av Sirpa - 27 november 2022 09:02

Hämtade gäster från ett fint ställe på en mälarö efter att först ha kört ridtjejer och killar från Strömsholm till Friends Arena i Fredags.

Körde sedan från Solna vidare igenom tät trafik till Sånga Säby.
Smala vägar den sista biten där det inte gick att möta andra fordon.

Hade sedan 45 minuter i Färdskrivaren några kilometer bort innan jag kom åt att backa ner vid Konferensanläggningen.
När jag passerade tidigare stod där två andra bussar och lastade.

Helt underbart ställe.
Hann se mig omkring lite och ta foton innan avfärd mot Stockholm igen.

Vi hade tur med trafiken då det var bra flyt fast det var Black Fridag, lönedag och mycket trafik.

Släppte av gäster i Enköping och sedan resten i Västerås.

Mycket trevlig körning.
Precis vad jag behövde efter den tuffa långa torsdagen.

Av Sirpa - 27 november 2022 08:43

Hade en lite speciell körning i Torsdags.
Med start redan Onsdag då jag fick åka tom med dubbeldäckaren till Gävle för att övernatta på Scandic Väst.

Så bara för att sova och få dygnsvilan inför körningen under Torsdagen.
Skulle inte klarat allt samma dygn tidsmässigt.

Sedan iväg 6.30 torsdag morgon för att plocka upp skolelever i Valbo som jag körde först till Naturhistoriska i Stockholm och sedan vidare till Rikstadshuset.

Parkerade nedanför Lejobacken efter del bök och stök.
Inte det lättaste att baxa fram en
Dubbeldäckare med skidbox bak i Stockholm!!

Snövallar överallt så det var trångt som attan överallt.
Som om det inte vore trångt nog redan i den staden!!

Pustade ut under väntetiden. Åt medhavd mat och sparkade bort snövall så jag fick upp dörren för att lasta gästerna. Ingen snö tas bort i denna stad tydligen!

Lämnade Stockholm vid 15.30 och fastnade i en långsamtgående kö på E4:an.
En bil som fått stopp och måste bärgas.
Tappade nästan 40 minuter i tid där.
Bara att gilla läget!

Lastade ur i Valbo och det tog lite extra tid då lärarna såg till att eleverna lämnade en städad buss efter sig.
Det var jag oerhört tacksam över.
Tydligen hade det varit brödkrig på övervåningen.
Men ungarna fick plocka upp allt.

Jag körde sedan i regn och mörker till Västerås där körtiden krävde 45 minuters rast i färdskrivaren.
Suck!!
15 minuter från depån och jag var fruktansvärt trött efter lång dag.
Förseningen på E4:an ställde till detta.

Körde till depån, tankade och var sedan tvungen att parkera då jag jobbat i 15 timmar.
Ringde Jouren och meddelade läget.

Var hemma vid 22.15 Så galet trött att jag var yr i huvudet.

Vissa dagar är grymt jobbiga.
Men så är det och det är bara att sova, vila och ta nya tag.

Fotot är från en tidigare körning.
Orkade inte ta några denna resa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards