Alla inlägg den 20 november 2022

Av Sirpa - 20 november 2022 05:37

Vaknade tidigt i den sköna breda sängen på Scandic Väst i Gävle.
Kände för att få en softarmorgon innan det var dags att åka iväg.

Fixade till kaffe. Hade med vattenkokare så det blev frystorkat kaffe som jag tycker är jättegot det också.
Fast helst brygger jag i lillbryggaren men nu var den inte med för en övernattning.

Tog sedan en varm skön dusch innan jag började packa ihop mitt bagage.
Hade inge lust att gå ner och äta frukost då jag inte ens var hungrig.

Checkade ut vid 8 tiden och gick ut till bussen. Orkade inte städa ur den i mörkret kvällen innan så nu fick det bli en liten genomgång.
Uppstart lagom till laget kom så vi åkte 8.45 mot hockeyhallen.

Denna gång fock grabbarna spela i stora Arenan.
Monitor ERP Arena i Gävle.
Laget mötte samma gäng som dagen innan. Brynäs

Kändes så mycket bättre för både spelare och publik att inte frysa i den iskalla lilla B hallen som vi gjorde igår.

Helt annat ljus och skönare atmosfär.

Släppte av som tidigare på baksidan vid spelaringången och körde sedan bort till stora grusparkeringen.
Dammsög hela bussen jättenoga.
Grabbarna hade inte smutsat ner utan det var kvar sen innan.
Gick igenom varenda skrymsle och vrå med dammsugaren.
Tog en timme att fixa detta.
Fönstren hade jag fixat på Arlanda dagen innan medans jag väntade på flyget från Luleå.

Norrlandsgrabbarna och tjejerna är alltid mest städade och skötsamma i bussen
Dem visar respekt även för oss bussförare. Vi är människor och medspelare i laget liksom.
Vi jobbar i ett team allihopa.

Gick sedan in när matchen började.
Såg första perioden. Gick sedan ut och tog mig lite medhavd frukost i bussen.
En lite promenad i snålblåsten.
Gick sedan in igen i Tredje perioden och stannade tiden ut.

Mina grabbar vann med 0-2 båda målen satte dem i tredje perioden.
Jag värmde upp bussen och körde fram.
Pratade med en kollega som kom med ett tjejhockeylag.

Lastade vartefter och 13.50 kunde vi så fara tillbaka till hotellet så laget fick mat.
Jag var också bjuden men jag avstår från att äta så tung mat inför körning.
Ger bara ont i magen när jag sitter så mycket.

Vid 14.45 bar det så iväg i full fart i snöfall och blåst mot Uppsala.
Tog en dryg timme. Där skulle vi lämna utrustningen vid hockeyhallen först innan jag körde laget till Arenahotellet.
Det blev en del väntan då det stod en buss och lastade föregående lag som fanns i omklädningsrummet.

Till sist kunde vi lasta ur och efter det skildes våra vägar vid hotellet.
Lite vemodigt då jag tyckte jättemycket om att köra J20 Luleå i dagarna två.
Någon annan kör grabbarna till Arlanda Söndag efter deras match mot Almtuna tror jag det var.

Jag körde hem i full fart.
Tankade, städade, tömde toa, tvätta den helt igenomskitiga buss som det blivit av snö och blask.
Mer gråsvart än vit var bussen.
Parkerade vid 19 tiden en ren och fräsch kärra inför söndagens körning.
Jag skulle själv ha den så det kändes tryggt.

Åkte hemåt i mörkret och halkan. Kom ner nåt blött snöblandat skräp från himlen.
Kände hur trött jag var när jag kröp ur uniformen och packade upp hemma.

Härliga två dagar med lag jag gillar.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards