Alla inlägg den 13 november 2022

Av Sirpa - 13 november 2022 06:31

Nästan så jag glömde bort att blogga om mina två lediga dagar.

Var ju ledig Torsdag och Fredag då jag jobbat några dagar och sen skulle på långresa helgen.

Kände att dessa två dagar ville jag använda mig av min lilla husbil till något.
Så blev det.
Fick med mig dotter och hund på Torsdagen då jag bara kände att jag vill åka en liten vända och äta lunch i husbilen.

Vi åkte till Stadsmissionen i Västerås för att se om jag kunde hitta något i klädväg till mamma och eventuella julklappar till barnnbarnen.

Visst hittade jag. Två par mjuka mysiga byxor som hon kan ha när hon skrotar omkring därhemma. Hon sitter ju så mycket då benen inte bär längre.
Samt två mjuka sköna toppar som jag hoppas att hon kan ha.
Hon har ju gått ner i vikt såna massor att alla kläder hänger som säckar på henne.

Åker till henne kommande vecka så hon får testa. Allt kostar ju så lite på Stadsmissionen så kan hon inte ha plaggen så skänker jag till välgörenhet

Sedan älskar jag att köpa dessa fina broderade och virkade dukar och bonader som lämnats in. Just nu Juldukar och bonader med tomtar, kyrkor och änglar.
Någon har med stor kärlek handarbetat och gjort dessa fina.
Så värda att bevara.

Allt på bilden köpte jag för 80:-

Sedan böcker.
5:- styck för helt nya böcker.
Nu tog jag inte så många då det ändå är en kostnad men det blev ett gäng

Västerås Stadsmission är verkligen värd ett besök. Där finns allt och lite till.
Välordnat och snyggt är det.
En fröjd att vandra runt och se alla ting som lämnats in.
Dessutom veta att pengarna går till viktiga ändamål.

Efter två timmars botaniserande åkte vi lilla Rytternevägen tillbaka hemåt
Stannade på parkeringen vid Rytterne Kyrka och fixade lite att äta i husbilen.

Sedan hemåt då dottern skulle hämta tösen från skolan.
Jag behövde hem och tvätta och vila.

Fredag blev det handla mat hem och gravdekoration till min Fars viloplats.
Vi åkte till Lindesberg med husbilen i blåsten och stormen efter barnbarnet slutat skolan.
Gjorde fint på graven och åkte sedan hemåt och åt middag i husbilen vid en rastplats.
Då var det redan mörkt ute.

Kom hem lite sent men det var skönt att komma iväg lite med husbilen innan jag ställer av den för vintern.
Samt att få fint på Pappas grav.

Av Sirpa - 13 november 2022 02:11

Just nu Mölndal och Scandic hotell.

Åkte hit Lördag med start tidigt hemifrån Eskilstuna.
Gick upp 4 och stack iväg.
Hämtade buss från Hallstahammar och åkte redan straxt efter 5 mot Uppsala.

Tog en 45 minuters rast i färdskrivaren innan lastning av gäster och bagage.
Hämtade Uppsala Gymnastik Damar som ska tävla i Göteborg under Söndagens förmiddag.

Lämnade Uppsala Fyrishov 7.30 och styrde mot E4:an och full rulle nedåt landet. Soligt och varmt ute. +15 grader i mitten av November, helt otroligt!

Lunchstopp i Mjölby. Träffade där på en kollega från vårt dotterbolag Västanhede Charter som var på väg till Vetlanda med VSK Damer Bandy.

Sedan for vi vidare mot Göteborg där jag släppte av gäster och bagage vid deras hotell Scandic Crown vid Ullevi.

For sedan vidare mot Mölndal och mitt boende här på Scandic.
Här har jag bott mycket.
Jättebra hotell med fantastisk service, bra bussparkering och stora tysta rum för välbehövlig vila.

Parkerade, checkade in och fick parkeringstillståndet och gick ut till bussen för att noga sätta den i framrutan.
Tog med mitt bagage och lämnade bussen i ostädat skick.

Jag var jättetrött efter 65 mil vid bussratten och ville bara komma till ro.
Lämnade bagaget på rummet och gick sedan till en Ica i köpcentrumet intill.

Tittade efter kläder till min gamla mamma på HM och Kappahl men hittade inget nog mjukt och behagligt, eller prisvärt.

Köpte lite bröd och annat med till rummet.
Återvände till hotellet och boade in mig i dubbelrummet på 4:e våningen.
Tog en dusch, packade upp det lilla jag har med för en natt.
På med vattenkokaren och fixade kaffe, gomacka, sallad och till dessert Vaniljkesella.

Låg sedan och bara softade och såg på tv. Trött i ögonen så jag orkade inte läsa nåt. Åt lite lördagsgodis och fixade ännu en kopp kaffe senare.
Så skönt att bara slappna av på ett ställe där jag är trygg och trivs.

Har ju bott här en hel del när jag kört tågersättningsbuss här med utgång från Göteborg.

Somnade jättetidigt. Redan innan 20.30 släckte jag och försvann in i en behaglig sömn.
Hade ju varit uppe sen 4 och dessutom sovit en väldigt kort natt innan.
Blev nog bara max fem timmar innan resan hit.

Söndag ska jag ta det lugnt på morgonen. Sedan städa bussen innan jag hämtar gästernas bagage vid deras hotell och därefter dem själva utanför Scandinavium vid 12 tiden.
Sen bär det av hemåt igen.

Nu är det natt och jag vaknade till och kunde inte somna om så det får bli en kopp kaffe, blogginlägg, läsa lite bok innan jag sover vidare.
Jag vet att det inte är nån mening att försöka somna om direkt.
Bättre vara vaken och lite sysselsatt för att bli sovtrött igen och sova vidare.
Jag har ju ingen brådska nånstans.

Njuter så av att inte känna mig halvdöd eller att hosta konstant.
Visst hostar jag ännu litegrann då det fortfarande rensar ut skräp från luftvägarna men det är inget jämfört med när jag var riktigt sjuk.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards