Alla inlägg den 3 november 2022

Av Sirpa - 3 november 2022 06:02

Sov denna natt utan att hosta en endaste gång.
Känns som att det börjar vara i stort sett tomt på gojs och skräp i luftvägarna.

Bara detta att få sova ordentligt ger återhämtningen en rejäl skjuts.

Gårdagens ork i övrigt var sisådär.
Var iväg och tankade husbilen så den är klar inför tjejernas tur någonstans.
Om dem nu kommer iväg.

Sedan plockade jag in mat i kylen så det är klart också så nu behöver dem bara plocka in sina kläder och grejer och åka iväg.

Själv tog jag beslutet att börja jobba på Lördag.
Flaggade tidigare till driften på jobbet att jag kan sätta igång.
Semestern och ledigheten har ju gått helt åt skogen iallafall så jag kan jobba så inte det dras så mycket av komptiden jag har i kompbanken från all tid i somras som blev extra när jag jobbade jämnt och ständigt.

Jag får hoppas på att kunna vara frisk och ledig i vår nångång istället.
Planerar ingen ledighet utan det får komma spontant.
Det planerade går ju åt helvete som synes.
Nu är min focus lagd på att jobba så vi har råd att bo kvar här och betala räkningarna som kommer varje månad.
Det verkar vara min lott här i livet.

Ja jag vet.... Jag är besviken och bitter på att min semester gick åt till sjukdom istället för egentid med husbil, träning och själavård.

Så snart min ork är åter så kommer jag att återgå till periodisk fasta 16-8 och röra på mig så mycket det bara går.
Hälsan är så grymt viktig.
Den styr hela tillvaron.

Samtidigt är jag nu ödmjuk inför att må bättre för var dag.
Mina tankar går också till alla som lever med kronisk sjukdom, som inte har en dag i sina liv med bra hälsa.
Måste vara fruktansvärt tärande.

Fick igår frågan från driften om jag kan tänka mig att köra en supporterbuss från Avesta med flera stopp längs vägen, till Leksand och Tegera Arena.
Visst kan jag det.
Såna körningar är rätt tuffa då det kan bli en hel del stök med öldrickande supporters.
Jag ska ha dubbeldäckare som tar 78 passagerare.

Lika bra att dra igång med en röjarvända först av allt efter min "semester"

Sedan är Söndagen ledig.
Den kommer behövas för det blir en lång Lördag som sträcker sig till efter midnatt med busstädning och allt

Sedan är kommande vecka redan klar med jobb inlagt.
Måndag: Arlanda till Steam hotell i Västerås. Hämtar gäster från flyget.

Tisdag: Hallstahammars Hockey A lag till Kumla för match. Sen kväll.

Onsdag: Steam hotell till Arlanda. Gästerna ska åter flyga hem.

Torsdag och Fredag ledigt.

Lördag och Söndag åker jag med Uppsala Gymnastiktjejer till Göteborg.
Det blir med övernattning.

Så veckan är spikad och klar :)

Bara för mig att se till så dessa två lediga dagar jag nu har kvar är energibyggande.

Vaknade tidigt den här morgonen.
Katterna fick sin frukost och jag mitt morgonkaffe.
Båda hade jättebråttom ut så det är väl rådisjakt i deras program direkt på morgonen.

Så fort det ljusnar ska jag ut till höns och kaniner.

Framför mig idag har jag storstädning av nedervåningen på huset.
Det har varit massor med häst och hundtvätt på tork inne.
Samt förtältet från dotterns husvagn.
Vädret är ju så grått och fuktigt så det var enda chansen att få allt torrt.

Så nu är det päls och gräs/skräp överallt.

Lilla akvariet i barnbarnets rum ska tömmas och stängas ner.
Energibesparing helt enkelt.
Fiskarna flyttar till stora akvariet i tvrummet.

Ludde basset fick sig ett bad igår kväll då han ska ut med husbilen och doftade inte gott direkt.
Det är nackdelen med den rasen.
Hudvecken gör att det blir en stark hundlukt.

Han låg sedan framför vedspisen i köket med en värmefläkt och tjocka badlakan på sig. Riktig fryslort.
Nu är han garanterat torr och väldoftande igen, skrynkelhunden :)

Jag skulle behöva tvätta och städa min lilla bil.
Det får bli lågprio för tanken är ju ändå att vara ledig nånting också.
Jobb finns jämt härhemma
Löv skulle behöva krattas.
Hönsgården behöver bättre taknät inför vinter och snö.
Ser inte ut att komma snö på ett tag som tur är.

Jag behöver tvätta själv efter att jag bäddat rent flera gånger under min sjuktid då jag svettats floder på nätterna.
Vissa nätter har jag förbrukat två nattlinnen.
Har säkert haft feber. Först fryst så jag skallrat tänder och sedan svettats kopiöst.

Nu har det släppt iallafall vilket känns skönt.

Så jobbelijobb dags på Lördag.

Slut på slappartid hemma.
Full fart som alltid



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards