Alla inlägg den 19 november 2022

Av Sirpa - 19 november 2022 08:02

Hämtade igår Fredag från Arlanda ett hockeylag som flög från Luleå hitner.

Luleå Hockey J20 som jag nu kör i dagarna två.

Vi åkte till Scandic Väst i Gävle först av allt igår. Det var mat till laget där och incheckning på hotellet.
Jag fick också mitt rum och kunde bära upp bagaget dit.

Sedan bar det av till hockeyhallen och urlastning av alla trunkar.
Det var match mot Brynäs i samma åldersgrupp och i B hallen.
En liten iskall hall med pytteläktare för publik.

Jag höll till mestadels i bussen som i sin tur krånglade med värmen så jag frös som en tok
Tog några korta promenader i snögloppet som kom ner hela tiden.
Det var vitt på backen på sina ställen.
Mot kvällen frös det på och blev ordentligt halt.
Gick in i stora arenan och värmde mig en stund.
Där pågick något annat. Tror att detvar match med tjejer.

Våran match slutade med seger för oss.
1-4 så jag var nöjd med Chaffisseger som vi brukar säga.

Vid 21 tiden var det dags för återfärd till hotellet.
All utrustning lämnades kvar då det skulle spelas igen dagen efter.

Laget hade middag efter ankomst till hotellet men jag avstod.
Kände att jag behövde få tina upp med varm dusch och sedan nåt litet i magen innan sovdags.

Mycket bra hotell det här också.
Bussparkering precis utanför och jättetrevlig personal och god service.
Sköna rum och jag sov som en gris inatt.

Vaknade på tvären i den stora sängen och förstod inte vart jag var någonstans först.

Scandic Väst i Gävle.

Jag bodde här för några år sedan då jag körde Tågersättning härifrån Gävle till Skutskär.

Av Sirpa - 19 november 2022 07:37

Torsdagen bjöd på en solig morgon och en bit in på förmiddagen.

Minusgrader så jag fick skrapa rutan på bilen innan avfärd till depån i Hallstahammar.

Denna dag hade jag nyaste bussen och hämtade upp glada och goa seniorer från Hallstahammar och Kolbäck.

Vi for sedan vidare till Taxinge Slott och Julmarknaden där.
Kö in på parkeringarna.
Vi bussar fick släppa gästerna nära och sedan parkera några hundra meter bort.

Träffade på en go kollega som jag inte sett på länge.
Pratade en stund.
Gick sedan igenom marknaden som till stora delar bestod av mat i olika former och färger.
Korvar, sylt, ostar och jag vet inte allt.

Stämningsfullt med tända brasor och granris överallt
Bara snön som saknades.
Cafeet hade som vanligt en jättelång kö.
Väldigt populärt.

Jag köpte ingenting.
Har inte utrymme i ekonomin för några utsvävningar.
Fick av gästerna skinksmörgås som dem åt på bussen på vägen till Taxinge.
Jättegott!
Årets första Julskinka med god senap på.
Det fanns mackor så jag kunde ge till kollegor i andra bussar.

Vi var där till 14.30 då jag körde fram bussen så alla kunde stiga ombord nära.
Flera hade svårt att gå och var trötta efter promenerandet på marknaden.

Full fart åter till startdestinationerna och jag kunde nöjd rulla till depån för att fixa bussen fin till nästa dag.
Vid Strängnäs kom årets första snöflingor.

En härlig dag på jobbet.


Av Sirpa - 19 november 2022 06:48

Hinner inte med att blogga så mycket som jag skulle vilja.
Dagarna rusar fram nu när jag är i full gång med mina körningar.

Hade i Onsdags en kortare styrning med Dubbeldäckaren i Västerås så då fick jag tid över efter jobbet att åka och handla för att sedan hälsa på gamla Mamma.

Hade med mig kläderna som jag och yngsta dottern letade fram vid vårt besök på Stadsmissionen i förra veckan.
Det är inte det lättaste att köpa kläder helt oprovat men jag tror att det blev ganska bra.

Jag hade ju tittat i butiker i Mölndal bla under helgen då jag var i körning där, men hittade inget så mjukt och skönt som jag tycker Mamma ska ha när hon sitter så mycket.
Dessutom är det galet dyrt med kläder.
De plagg som jag tyckte såg fina ut utseendemässigt gick på 600-800:- och var inte ens i skönt material.
Byxor och toppar.

Hon provade alla plaggen då jag var dit och det kändes som hon var nöjd.

Hade med även två kortärmade funktionströjor som jag fått och inte använt.
Passade perfekt på Mams.
Så två par byxor och fyra toppar.

Vi fikade tillsammans och satt sedan och pratade. Jag hade köpt med Saffransmunkar. Supergoda!

Kom på efter en stund då jag satt där att jag glömt ta ur Förarkortet ur Färdskrivaren på bussen jag kört så det var bara att snart avsluta besöket.

Det var viktigt för mig att få ut kortet innan dygnsvilan inför nästa dag blev för kort.
Så in på depån, hämta bussnyckel och ur med kortet. Pjuh! Blir så sur på mig själv när det blir sådär.
Kunde inte ringa nån heller då kontoret slutat för dagen.

Tur iallafall att jag kom på det hos mamma i Surahammar istället för hemma senare då det varit försent.

Hem, i duschen och planering av nästa dags körning.
Var trött fast jag jobbat bara 6 timmar denna dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards